Resolve 12 Beta är ute! (och gratis)

Permalänk
Medlem

Resolve 12 Beta är ute! (och gratis)

Det mycket kompetenta video redigeringsprogramet och av de flesta ansett bästa färgkorrigeringen Davinci Resolve 12 finns nu i Beta version.
https://www.blackmagicdesign.com/products/davinciresolve

Permalänk
Medlem

Trevligt. Detta skall kollas mer på

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk

Skall tanka ner o testa den. Verkar riktigt bra. 11:an funkade inte så bra på min retina macbook, vissa rader ramlade ner under skärmen emellanåt så man inte kunde nå att trycka på dem.

Visa signatur

7950X, X670E Hero, 64 GB 5200MHz
Macbook Pro M3 Max, 64 GB

Permalänk
Medlem

Jag har läng försökt förstå mig på Resolve, någon som vet någon bra lektion?

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElectricPulze:

Jag har läng försökt förstå mig på Resolve, någon som vet någon bra lektion?

Lynda.com har en jättebra kurs som lär dig precis allt. Den är på 11 men den plus kolla nyheterna så är du med.
De har 10 dagar gratis och sedan kan du ju köpa en månad så har du ca 40 dagar att genomföra kursen och sedan säga upp abonnemanget.
Eller gå fler kurser.

Permalänk
Medlem

"Missar" både detta och Windows-releasen... Tur att man har lite tålamod i alla fall. :/

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem

Körde R12 igår. Inga crasher. Hade visserligen inget jätteprojekt laddat.

Permalänk
Medlem

Körde en video med lite klipp från början till slut i Resolve 12.
Det är ganska små skillnader mot Resolve 11 men bara sättet de lagt upp fönstren och inspectorn m.m är klara förbättringar.
Jag har redigerat en del filmer förut i Resolve 11 men oftast redigerat i Premiere och endast färgsatt i Davinci. Nu tror jag det lutar åt att säga upp CC.
Får se efter Betan blir fastställd.

Själva filmen är nog rätt boring men jag postar ändå eftersom jag också provar hur export till Youtube blir rent kvalitetsmässigt.

Permalänk
Medlem

Version 2 av R12 Beta är ute nu. Bara att ladda hem och installera igen.
Löste de ljudbuggar jag haft. Mycket nöjd nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Version 2 av R12 Beta är ute nu. Bara att ladda hem och installera igen.
Löste de ljudbuggar jag haft. Mycket nöjd nu

Perfekt tajming att komma hem så att man slapp de största buggarna! ;P

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk

Riktigt nöjd, relativt stabilt. Har haft några crasher (J-K-L 90 % av gångerna). Betydligt tydligare och mer flexibelt UI. Edit-delen känns väldigt rapp. Flertalet nya redigeringsfunktioner som jag gillar. Bl a är den lilla skrubbfuntionen i Source-fönstret riktigt grym. Multicam har jag testat lite smått och inte stött på några problem, det känns som att min dator klarar av fler klipp samtidigt i denna version. Vilken är ett plus, såklart. Stort att man kan använda Audio Units-effekter. I Color-delen har det inte hänt så jättemycket. Nya curves gillar jag skarpt, och naturligtvis nya 3D-trackern som är fantastisk (mest smarta och användarvänliga UI-uppdateringar här känns det som). Scopes i UI, tack

Har säkert missat en del, men riktigt bra denna version.

Visa signatur

Med vänlig hälsning, Robban