Vattentäta "skal" till Galaxy Note 3 och andra mobiler.

Permalänk
Medlem

Vattentäta "skal" till Galaxy Note 3 och andra mobiler.

Hallå hallå.
Har någon av er erfarenhet av dessa vattentäta skal?
Jag söker efter skal med bra skydd överlag samt iaf regnskydd.

Här är tre som jag över väger. Ursäkta SKITSTORA bilder.
Dessa verkar ju mer eller mindre okey. Men hur är dom att använda vid dagligt bruk? Funkar det bra eller får man lust att slänga skalen efter någon timme? Rör sig inte om stora pengar, men ändå.

1. Love Mei Outdoor Hybrid Aluminum Extreme Waterproof

2. PC Waterproof Shockproof Dirt Snow

3. SNOW PROOF CASE COVER

När jag ändå har er här, vad rekommenderar ni för skyddsfilm för skärmen?
Härdat Glas??

Tack på förhand.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Hallå hallå.
Har någon av er erfarenhet av dessa vattentäta skal?
Jag söker efter skal med bra skydd överlag samt iaf regnskydd.

Här är tre som jag över väger. Ursäkta SKITSTORA bilder.
Dessa verkar ju mer eller mindre okey. Men hur är dom att använda vid dagligt bruk? Funkar det bra eller får man lust att slänga skalen efter någon timme? Rör sig inte om stora pengar, men ändå.

1. Love Mei Outdoor Hybrid Aluminum Extreme Waterproof
http://i937.photobucket.com/albums/ad211/detianwen/lovemei/HTC%20M9/d747afa84d8a98c5517c2556b6cf4fa3_zpsb2io18vy.jpg~original

2. PC Waterproof Shockproof Dirt Snow
http://img.auctiva.com/imgdata/1/8/7/7/8/8/9/webimg/763276575_o.jpg?nc=148

3. SNOW PROOF CASE COVER
http://i.ebayimg.com/00/s/ODAwWDgwMA==/z/IPEAAOSwMpZUmtLv/$_12.JPG

När jag ändå har er här, vad rekommenderar ni för skyddsfilm för skärmen?
Härdat Glas??

Tack på förhand.

Det första du länkade(love mei) är inte vattentätt. Jag har ett sånt hemma för honor 6 och för det första så är det ingenting framför kameran så där finns ett hål, sen finns där ett hål för proximitysensorn och ett för den brsureducerande micken. Baksidan är jag inte heller helt säker på att den är vattentät då höljet på baksidan har ett stort hål i sig där silikonskyddet från insidan "sticker ut" och nog för att telefonen lägger tryck där när den sitter i men knappast så mycket att det ska bilda en så pass tät anslutning att vatten inte kan ta sig in.
Finns också inbyggda damm/vattentäta pluggar till usb och 3.5mm uttagen.

Om man bortser från vattentätheten så verkar det vara ett väldigt robust skal med insidan i silikon och ett aluminumhölje utanpå samt silikonbumper längs med kanterna. Det inbyggda skärmskyddet är i glas och påstås vara gorillaglas 3.
Så om du vill ha ett vattentätt skal så får du leta efter annat men om du bara vill ha ett robust skal med inbyggt skärmskydd så funkar det bra.

Permalänk
Medlem

@Prodigys: Hejsan. Tack så mycket för svar.
Skulle du säga att skalet är okey för regn?
Bortsett från att det inte duger att ta med i badet hur är det att använda telefonen med det?
Knappar och skärm?

Som skydd verkar det vara fint.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

@Prodigys: Hejsan. Tack så mycket för svar.
Skulle du säga att skalet är okey för regn?
Bortsett från att det inte duger att ta med i badet hur är det att använda telefonen med det?
Knappar och skärm?

Som skydd verkar det vara fint.

För regn funkar det säkert hur bra som helst då större delen av telefonen är skyddad och alla öppningar framförallt.
Jag använder inte skalet då jag inte har en honor 6. Beställde skalet från ebay när jag letade ny telefon för jag var säker på att jag skulle skaffa en honor 6 så fort jag fick min lön men efter att ha varit inne på elgiganten o kollat på telefoner så köpte jag en ascend mate 7.
Eftersom skalet redan var skickat så kunde jag inte avbeställa det och det skulle kosta mig mer att skicka tillbaka det än att behålla det.

Med det sagt så om någon har en honor 6 och vill ha ett gratis stryktåligt skal så hör av er, http://www.sweclockers.com/marknad/114242-love-mei-fodral-for...

Permalänk
Medlem

Tack igen för svar Prodigys.

Ingen mer här som är intresserad av dessa eller liknande skal?
Finner det lite förvånande då det är så många här som faktiskt köper dyra telefoner.
Tillbehör är ju både kul och bra. Är det så att ni kör med ett standard flip-cover eller helt utan?

Jag skulle även bli glad för svar som jag skrev i OP om vad ny tycker om för skärmskydd.
Härdat Glas har jag läst om. Är det något att satsa på och isf vilket då?
Mvh

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Tack igen för svar Prodigys.

Ingen mer här som är intresserad av dessa eller liknande skal?
Finner det lite förvånande då det är så många här som faktiskt köper dyra telefoner.
Tillbehör är ju både kul och bra. Är det så att ni kör med ett standard flip-cover eller helt utan?

Jag skulle även bli glad för svar som jag skrev i OP om vad ny tycker om för skärmskydd.
Härdat Glas har jag läst om. Är det något att satsa på och isf vilket då?
Mvh

Personligen tycker jag telefonen blir så stor och klumpig med skydd, så jag kör helt naket. Skärmskydd tycker jag ofta försämrar känslan i touchen så det använder jag inte heller.

Note 3 är precis så jag klarar av att använda den med en hand utan skydd, med skydd är det förmodligen tvåhandsfattning som gäller för mig.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Har inte blivit av att jag skaffat ett vattentätt eller regnsäkert skal än. Men Love Mei verkar hur som vara skitbra skydd för både regn och om en tappar telefonen. Då vi har mer regn än snö här på vintern så kan det vara värt det

Har satt på ett skydd av härdat glas nu. Kostar inte så mycket på Ebay och klart värt det. Lätt att applicera, bra skydd och mycket skönare att använda än dom vanliga som känns som plast/Gummi. @olafett:

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.