Microsoft rullar ut Windows 10 till föranmälda uppgraderare

Permalänk
Melding Plague

Microsoft rullar ut Windows 10 till föranmälda uppgraderare

Inför morgondagens lansering inleder Microsoft distributionen av installationsfilerna för det nya operativsystemet Windows 10.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ämtligen!

Detta är rena julafton

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Är det någon som har koll på om man kommer få en nyckel för ominstallation i framtiden eller hur den biten kommer funka? Det är inte så illa att min W7 nyckel övergår till att bli en W10 nyckel efter installationen va?

Mvh. Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Inaktiv

Härligt, ser fram emot att få sätta igång med uppgraderingen/ominstallationen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

Är det någon som har koll på om man kommer få en nyckel för ominstallation i framtiden eller hur den biten kommer funka? Det är inte så illa att min W7 nyckel övergår och blir en W10 nyckel efter installationen va?

Mvh. Mansion

Bör det inte vara. Praxis med en uppgradering är att föregående nycklar gäller. Däremot är väl uppgraderingen bara giltig för precis den installationen så att säga, så du kan inte uppgradera och sedan gå och använda din W7-nyckel på en annan dator.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

FEST MED HÄST.

Edit: Grymt taggad inför lanseringen Får hoppas att den rullar ut så fort som möjligt eller att det ligger ute med någon ISO.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

"Det är inte så illa att min W7 nyckel övergår och blir en W10 nyckel efter installationen va?"

Skrivet av Ozzed:

Bör det inte vara. Praxis med en uppgradering är att föregående nycklar gäller. Däremot är väl uppgraderingen bara giltig för precis den installationen så att säga, så du kan inte uppgradera och sedan gå och använda din W7-nyckel på en annan dator.

Har du lust att formulera om det där, först skriver du att det inte bör vara så sen förstår jag det som att du menar att du tror det blir precis just så?

Mvh. Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem

Jag har sätt fram emot detta. kommer installera direkt. Om man installerar antar jag att allt man har på sina SSD/HDD försvinner? eller är det bara allt på den SSDn tex där OS finns ?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Men eftersom jag nu har alla installationsfiler, innebär inte detta att jag i praktiken skulle kunna uppgradera nu? Kanske är en digital spärr som låses upp under morgondagen eller hur står det till?

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Avstängd

Hype! Jag har den på min Hyper-V maskin, ska hem och kolla mina datorer senare Ska bli mycket trevligt med en snabbare dator.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

"Det är inte så illa att min W7 nyckel övergår och blir en W10 nyckel efter installationen va?"

Har du lust att formulera om det där, först skriver du att det inte bör vara så sen förstår jag det som att du menar att du tror det blir precis just så?

Mvh. Mansion

Den är giltig för både w7 och w10, men bara en i taget.
Du kan alltså inte använda en nyckel till två installationer, om jag har förstått det hela rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

"Det är inte så illa att min W7 nyckel övergår och blir en W10 nyckel efter installationen va?"

Har du lust att formulera om det där, först skriver du att det inte bör vara så sen förstår jag det som att du menar att du tror det blir precis just så?

Mvh. Mansion

Du kan inte använda båda samtidigt, eftersom det är en uppgradering, men tar du bort Windows 10 så kan du använda Windows 7 igen, och flytta den om det är Retail.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Det här har man sett fram emot länge nu. Bara en dag kvar!

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeris:

Den är giltig för både w7 och w10, men bara en i taget.
Du kan alltså inte använda en nyckel till två installationer, om jag har förstått det hela rätt.

Nu är jag med, tackar!

Må väl.
- Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem

Har fortfarande inte fått min "uppgradera till windows 10"-ikon :/ Har legit nyckel till windows 7 och gott om utrymme. Någon som har en lösning ni känner till?

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool 3 GPU: XFX 6950 XT Merc 319 MB: Asus X670E-F CPU: AMD 7800X3D CPU-kylare: EK Nucleus CR360 ARGB RAM: G.Skill 64GB (2x32) 6000MT/s CL30 PSU: Cooler Master v1000 Storage: Samsung 840 EVO SSD 250GB, Samsung 750 EVO 500GB, SN850X 2TB, Crucial P5 Plus 2TB.
Kringutrustning: DT 1990 + Modmic Wireless + JDS Labs Atom & Sennheiser GSX 1000, Corsair K70, Logitech Pro X Superlight, Asus MG279Q

Permalänk
Skäggig legend

Jag installerar detta på min maskin så snart jag kan. Även min bärbara. Woop Woop.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk

@Ozzed: Så uppeggad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Hype! Jag har den på min Hyper-V maskin, ska hem och kolla mina datorer senare Ska bli mycket trevligt med en snabbare dator.

https://www.youtube.com/watch?v=XzFe5OOHZko

20-30% prestandaökning. Och då är det inte ens DX12. Inte illa

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zaic:

Har fortfarande inte fått min "uppgradera till windows 10"-ikon :/ Har legit nyckel till windows 7 och gott om utrymme. Någon som har en lösning ni känner till?

Antar att du har installerat alla Windows-uppdateringar, ej kör Windows 7 Enterprise eller är med i en domän? I annat fall kan du kolla här, det hjälpte för mig på en Windows 7-dator:

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-w...

If you don’t see the Get Windows 10 app (the small Windows icon in your system tray), it might be because:
Your device isn’t up-to-date with at least Windows 7 SP1 or Windows 8.1 Update
Windows Update is turned off or is not set to received updates automatically
You’ve blocked or uninstalled the necessary Windows Update functionality.
Your device is not running genuine Windows
Your device is running Windows 7 Enterprise, Windows 8/8.1 Enterprise, or Windows RT/RT 8.1, which are excluded from this reservation offer.
Your device is managed as part of a school or business network. (Check with your IT administrator.)
PCs that we determine cannot run Windows 10 will not see the Get Windows 10 app before July 29th. After July 29th, we’ll enable the icon in the system tray. This is to help ensure that you can easily check your PC’s compatibility if you choose.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av RasmusC:

Men eftersom jag nu har alla installationsfiler, innebär inte detta att jag i praktiken skulle kunna uppgradera nu? Kanske är en digital spärr som låses upp under morgondagen eller hur står det till?

Man kan starta setup, men får ett error efter man trycker på Install. Så gissar på att det saknas någon fil eller att det på något sätt är spärrat fram tills det officiellt låses upp.

Permalänk
Medlem

Hejsan Zaic,

Skrivet av Zaic:

Har fortfarande inte fått min "uppgradera till windows 10"-ikon :/ Har legit nyckel till windows 7 och gott om utrymme. Någon som har en lösning ni känner till?

Du måste ha Windows Update aktiverat.
För övrigt se svar från strejf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaic:

Har fortfarande inte fått min "uppgradera till windows 10"-ikon :/ Har legit nyckel till windows 7 och gott om utrymme. Någon som har en lösning ni känner till?

Jag tror man måste ha "installera ytterligare uppdateringar till andra microsoftprogram" (eller vad det nu kan tänkas heta på Svenska) aktiverat. Jag fick min ruta när jag gjorde en manuell sökning efter uppdateringar.

Skrivet av Abdulla_Mehdi:

@Ozzed: Så uppeggad!

Ja Det känns rätt nu.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Gjorde en liten tråd angående detta tidigare i veckan. Vissa av era frågor finns besvarade där. Själv så har man rullat på RTM i två dagar redan

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1379550-guide-gora-en-r...

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem

Någon mer som fått upp detta i Windows update historiken?

Permalänk
Sötast

Var en 8/8.1 motståndare men ser fram emot med 10an med öppna armar!

Hoppas det blir så fint som man hoppats på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GrezZeR:

Någon mer som fått upp detta i Windows update historiken?

http://i.imgur.com/2LrCWmr.png

Detta hände mig 09:30 imorse, hela datorn kraschade samtidigt som den försökte uppdatera. Känns stabilt

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyberly:

Man kan starta setup, men får ett error efter man trycker på Install. Så gissar på att det saknas någon fil eller att det på något sätt är spärrat fram tills det officiellt låses upp.

Antagligen kollas datumet.
Om du vill kan du ju prova koppla ur nätverket, ändra datum till den 29de Juli.
Kanske funkar det, kanske inte...

Eller kan du helt enkelt vänta i 11,5 timmar och försöka igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyberly:

Man kan starta setup, men får ett error efter man trycker på Install. Så gissar på att det saknas någon fil eller att det på något sätt är spärrat fram tills det officiellt låses upp.

Jo det verkar ju vara så! Kanske finns något sätt att kringgå, får hålla ett öga på reddit och liknande

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaic:

Har fortfarande inte fått min "uppgradera till windows 10"-ikon :/ Har legit nyckel till windows 7 och gott om utrymme. Någon som har en lösning ni känner till?

Prova köra klart Windows Update, borde dyka upp då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaic:

Har fortfarande inte fått min "uppgradera till windows 10"-ikon :/ Har legit nyckel till windows 7 och gott om utrymme. Någon som har en lösning ni känner till?

Följ den här guiden så ska det nog funka http://www.cnet.com/how-to/how-to-get-the-windows-10-upgrade-...
Använde mig utav den på min laptop för att få fram ikonen.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic