Gaming dator (Hjälp från kunniga)

Permalänk

Gaming dator (Hjälp från kunniga)

Tjenare!

Tänkte köpa mig en ny dator. Har själv aldrig byggt/köpt en dator med egna delar. Så tänkte ifall någon kunnig person där ute skulle kunna hjälpa mig. Har kollat på lite delar som verkar intressanta. Datorn ska ligga på 10-15 tusen. Vill ha ganska kraftig dator, för att kunna spela de flesta spel.

Här är dem delarna jag har kollat lite på:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8230636/dator

Frågor kring dem delarna jag själv plockat ut:
1. Räcker chassit? För litet?
2. Någon sak ni rekommenderar att man ska byta ut?
3. All info om vad ni kan hade uppskattats.

Kanske någon helt annan data ni skulle rekommendera? Bara slänga på med förslag!

Mvh aandreeaz

Permalänk

Skulle rekommendera snäppet vassare nätagg, som EVGA supernova g2 750w annars ser det bra ut.

Permalänk

tycker det är slöseri att lägga pengar på ett 970. Annat ser bra ut

Permalänk

Okej, kör nog på det då! tack @Melodylekfull:

Permalänk

Någon annat du skulle rekommendera? @spicy_mama:

Permalänk
Medlem

Jag skulle iaf väntat en vecka på Skylake.

Permalänk
Skrivet av aandreeaz:

Någon annat du skulle rekommendera? @spicy_mama:

För samma pengar absolut ett 390 980, 980TI etc är fantastiska kort. Precis inhandlat ett 980TI själv, men 970 är ett misstag

Permalänk
Medlem

@aandreeaz

Något sådant här då:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8231489/wayaro

Nätaggregatet du har valt är ett inte allt för bra nätaggregat dessvärre. Det är nästan en tumregel att hålla sig borta från CX-aggen pga. av bristande kvalitet från allra första början när dem kom.
Nätaggregatet i kundvagnen här ovanför har fått väldigt fina poäng i diverse tester, inte minst här på Sweclockers och sen att det ligger i samma prisklass så blir det de självklara valet över ett CX-agg.

GTX970 är ett bra kort med bra kraft. Men iom. att du är uppe och sniffar på 4000:- för ett GTX970 tycker jag du bör lägga till lite mera stålar och köra på ett 390X.

Moderkort går oftast att spara in rätt mycket på ifall man inte eftersöker några specifika funktioner, som SLI, M.2, M.2 över PCI-e osv osv...

Ska man köra Singel GPU setup med en 2,5tums SSD och inte tänkt överklocka till tusen så räcker en billig Gigabyte bräda med Z97 eller Asrocks Z97 Anniversary gott och väl.

Får jag fråga vad du ska spela i för upplösning? Det är rätt intressant inför grafikkortsvalet. Samt skall du göra något annat än att spela som befogar valet av 16GB RAM-minne?