Windows 10 uppgradering felkod 80240020?

Permalänk
Medlem

Windows 10 uppgradering felkod 80240020?

Vad beror felkoden på? Är det någon som har löst det? Såg att fler än mig har samma problem.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

Den är inte släppt än bara förladdad.

Permalänk
Medlem

Är det därför jag får felkod? Ser nu att Windows BT mappen är 5,79gb stor.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantsoff:

Vad beror felkoden på? Är det någon som har löst det? Såg att fler än mig har samma problem.

Inte så konstigt att du får error, boot.img laddas ner när det släppts.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem

Ja, det är lika för alla som fått det förladdat.

Permalänk
Inaktiv

Ta en kopp te och en kanelbulle med vitlökssmör på och softa.

Och njut av win 10 i morgon

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Ta en kopp te och en kanelbulle med vitlökssmör på och softa.

Och njut av win 10 i morgon

..what he said xD

Visa signatur

Oldschool overclocker

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Ta en kopp te och en kanelbulle med vitlökssmör på och softa.

Och njut av win 10 i morgon

Kanelbulle med vitlökssmör, den måste man testa!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nassuz:

..what he said xD

Lite udda saker som funkar ihop, bullen ska va lite varm så det smällter.
Är typ som jordgubbar med nymald svartpeppar på, höjer jordgubbe smaken till skyn

Permalänk
Medlem

Jag har en fil som heter bootmgr och bootmgr.efi i min windows.bt mapp.

Betyder det att allt är nerladdat? Kan fortfarande inte installera det.

Permalänk

@Pantsoff: Jag sitter och har exakt samma problem. I startmenyn så står det att jag har uppdateringar att installera och att jag ska starta om, men vid omstart sker ingenting och felmeddelanden dyker upp i Windows Update

Permalänk
Medlem

@wRRM: skriv i cmd med admin på. wuauclt.exe /updatenow så startar den, kolla sedan progressen i windows update. Min förbereder installation. Enligt twitter så släpps windows 10 08.00

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk

Hoppas de är lika bra som dom lovar

Permalänk
Skrivet av fue:

@wRRM: skriv i cmd med admin på. wuauclt.exe /updatenow så startar den, kolla sedan progressen i windows update. Min förbereder installation. Enligt twitter så släpps windows 10 08.00

Nedräkning här

Permalänk

VIT SKYLT

Det kommer upp en vit skylt med blå text när du kan ladda ner, där du får välja ladda ner direkt eller senare....ingen idé att trycka på startup (exe) filen
Av nån anledning har vissa länder fått den vid tolvslaget andra inte!
Såg skylten på ett utländskt forum

Permalänk
Skrivet av jasoncoxz:

Det kommer upp en vit skylt med blå text när du kan ladda ner, där du får välja ladda ner direkt eller senare....ingen idé att trycka på startup (exe) filen
Av nån anledning har vissa länder fått den vid tolvslaget andra inte!
Såg skylten på ett utländskt forum

Rätt troligt att tiderna är olika för att dom inte ska ha problem med överbelastning på nedladdning.. De är min tanke i alla fall! haha

Permalänk
Skrivet av fue:

@wRRM: skriv i cmd med admin på. wuauclt.exe /updatenow så startar den, kolla sedan progressen i windows update. Min förbereder installation. Enligt twitter så släpps windows 10 08.00

Kämpebra! Såg detta på flera andra siter, men vågade inte testa med risk att sabba nåt. Testade nyss och vipps. 10an installeras

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Mirinmaru: Så du kör 10:an nu?

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem

Fick felkoden jag med, men varför får vissa det och andra inte.. :x

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Skrivet av fue:

@Mirinmaru: Så du kör 10:an nu?

Yessbox

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Får samma felkod som TS 80240020 antar att jag bara behöver vänta,

Visa signatur

CPU: i7 3770K 4.1 Ghz Mobo: Sabertooth Z77 Minnen Corsair 1600Mhz LP DDR3 16GB. Grafikkort: Asus GTX 780 Direct CUII 2 OC
resten är nätagg, SSD disk och hårddiskar samt ett gammalt lian li Armor Suit P80

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr S:

Får samma felkod som TS 80240020 antar att jag bara behöver vänta,

Testade att skriva in i cmd jag med men fick upp felkoden... får väl ge det några timmar.

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

@wRRM: skriv i cmd med admin på. wuauclt.exe /updatenow så startar den, kolla sedan progressen i windows update. Min förbereder installation. Enligt twitter så släpps windows 10 08.00

Tack för tipset, funkar klockrent!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem

Jag gillar verkligen microsoft, jag fick igång nedladdningen av windows 10 och hade även en mapp med 5.8 gb när jag fick ner win 10 så valde jag att installera win 10, klart, datorn startade om o skärmen blev svart. men nu är jag i win 7 iaf och windows bt mappen är borta och windows update hittar ingen uppdatering. Update: Nu verkar det iaf som min uppdatering till windows 10 kommit igång på allvar, har en blå ruta som gör en samma saker. frågan är nu..dom nedladdade filerna för windows 10 vart hittar man dom så att man kan göra en install skiva ?

Visa signatur

CPU: i7 3770K 4.1 Ghz Mobo: Sabertooth Z77 Minnen Corsair 1600Mhz LP DDR3 16GB. Grafikkort: Asus GTX 780 Direct CUII 2 OC
resten är nätagg, SSD disk och hårddiskar samt ett gammalt lian li Armor Suit P80

Permalänk
Medlem

Hmmm.

Fick felkoden, rensade mappen, körde cmd, skrev in kommandot, och nu inget??
Windows update säger bara att jag är up to date, och inget laddas ner..

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Hmmm.

Fick felkoden, rensade mappen, körde cmd, skrev in kommandot, och nu inget??
Windows update säger bara att jag är up to date, och inget laddas ner..

@loefet Testa tryck på den lilla pilen längst ner i högra hörnet på aktivitetsfältet och kolla så att inget gömmer sig där.

Permalänk
Medlem

Om man går in i C letar upp "$Windows.~BT" som ligger på C: gå in i mappen och starta setup.exe. Det är W10 men jag får felkoden änsålänge så får vänta.

Permalänk
Avstängd

Någon som vet om det i samband med uppdateringen nu kommer att finnas någon officiel Iso med win 10 som man kan ta ner och göra en ren installation efter att man uppgraderat sin licens?

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neonodia:

Någon som vet om det i samband med uppdateringen nu kommer att finnas någon officiel Iso med win 10 som man kan ta ner och göra en ren installation efter att man uppgraderat sin licens?

Sätt på dig glasögonen.

Första artikeln man ser när man går in på Sweclockers.

http://www.sweclockers.com/nyhet/20867-microsoft-publicerar-i...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neonodia:

Någon som vet om det i samband med uppdateringen nu kommer att finnas någon officiel Iso med win 10 som man kan ta ner och göra en ren installation efter att man uppgraderat sin licens?

Vad jag förstått så kommer man kunna göra en återställnings skiva/usb-sticka genom Win 10.. Men var väl inte vad du fråga egentligen.