När släpps windows 10?

Permalänk
Medlem

När släpps windows 10?

Tjena, när släpps windows 10 ? Vet att det är release date idag, jag har också reserverat en kopia med " get windows 10 app " fast det står fortfarande " vi säger till när windows 10 är klart för nedladdning " men det finns flera som redan har windows 10 o flera som inte har, jag undrar när det officiellt släpps för alla :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiHao:

Tjena, när släpps windows 10 ? Vet att det är release date idag, jag har också reserverat en kopia med " get windows 10 app " fast det står fortfarande " vi säger till när windows 10 är klart för nedladdning " men det finns flera som redan har windows 10 o flera som inte har, jag undrar när det officiellt släpps för alla :).

Kör denna för att uppgradera: (x64)
http://download.microsoft.com/download/1/C/8/1C8BAF5C-9B7E-44...

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiHao:

Tjena, när släpps windows 10 ? Vet att det är release date idag, jag har också reserverat en kopia med " get windows 10 app " fast det står fortfarande " vi säger till när windows 10 är klart för nedladdning " men det finns flera som redan har windows 10 o flera som inte har, jag undrar när det officiellt släpps för alla :).

Det kommer när det kommer, det är flera miljoner som tankar ner samma filer samtidigt

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk

https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

installera verktyget och dra ner filerna till USB-sticka eller uppgradera din befintliga windowsinstallation. Det funkade för mig: nu har jag win10 pro.

Visa signatur

CPU: I7 4790K@4,8 Ghz | MB: ASUS Maximus ranger VII |RAM: Adata 16GB 1600 Mhz |GPU: 2X ASUS GTX 980Ti STRIX DirectCUIII SLI |PSU: Corsair AX1200i | Kylare: Corsair H100i | SSD: Samsung SSD 840 EVO 256GB | Tangentbord: Corsair K95 RGB | Razer Orbweaver keypad | Mus: Logitech MX Master | Hörlurar: Sony MDR-1RBT | Monitor: Acer XB280HK G-sync 3840x2160, Acer Predator X34 3440x1440
Mitt galleri: "The Pixel collider V1.5"

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1379935-vilken-tid-slap...

I denna tråd finns det några förslag att forcea uppdateringen

Visa signatur

PC: ASUS PRIME Z370-A - I7 8700K @ 4.5 GHz - ASUS GTX 1080Ti - 32GB DDR4 G.SKILL - M.2 Samsung 970 EVO x2 RAID -

Hemserver: Proxmox - PfSense - ASUS X99-A - I7 5820K @ 4.5GHz - 32GB DDR4 G.SKILL - RAID10 4x4TB HDD - 120x2 SSD -

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiHao:

Tjena, när släpps windows 10 ? Vet att det är release date idag, jag har också reserverat en kopia med " get windows 10 app " fast det står fortfarande " vi säger till när windows 10 är klart för nedladdning " men det finns flera som redan har windows 10 o flera som inte har, jag undrar när det officiellt släpps för alla :).

Se första svaret, tråden skulle kunna stängas - windows 10 är redan släppt.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finurliig:

https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

installera verktyget och dra ner filerna till USB-sticka eller uppgradera din befintliga windowsinstallation. Det funkade för mig: nu har jag win10 pro.

Det som är knasigt enligt mig. Jag har 8.1 Home och när jag kör toolen vill den installera 10 Pro, blir det inte problem då eftersom jag inte har köpt pro?

Permalänk
Medlem

Sorry om detta blir fel ställe att posta på men jag kör på win 7 64 ultimate men jag har ingen aning om hur ja ska klicka mig fram för win 10 uppgradering :S Är det något jag har missat lr va är grejen.

På MS sida står det att det skall finnas i app ikonen men jag har ej den heller

mvh

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Finurliig:

https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

installera verktyget och dra ner filerna till USB-sticka eller uppgradera din befintliga windowsinstallation. Det funkade för mig: nu har jag win10 pro.

Jag gjorde så och kunde inte aktivera win 10 med min windows 8.1 nyckel så jag fick installera om windows 8.1 och uppgradera till windows 10 via windows update.

Då aktiverades min nyckel och jag kunde göra en ren installation via det verktyget och dra ner en iso och installera via den.

Så tänk på att uppgradera via windows update första gången.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst i enlighet med §2.2*

Citat:

§2.2 Använd sökfunktionen. Din fråga kan mycket väl redan vara ställd och besvarad.

Hänvisar istället till tråden Vilken tid släpps windows 10 uppgraderingen?.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...