Fler som ibland spelar in gameplay?

Permalänk
Medlem

Fler som ibland spelar in gameplay?

Tycker att det är kul att spela in när jag spelar..dels ser man de enorma tavlor man gjort allt för ofta, dels är det kanske kul för andra att se att de inte är sämst

Vilka här spelar ibland, ofta, whatever...in sitt spelande?
Posta gärna länkar till era videos.

Min kanal är länkad i min signatur

Visa signatur

Enthoo Pro, MSI X370 Gaming Plus, R5 1600 @ 3.8Ghz, Sapphire R9 290X, 2x8GB RAM, EVGA G2 750W, custom loop. HP Elitebook 8440p & 8540p bärbara.

Permalänk
Medlem

Är nog massor som gör det

Spelade in mycket i Arma 3 Altis Life pga att man behövde regelbundet bevismaterial. Men inte mycket som ligger uppe, mest vissa incidenter.

Annars är det mest för att visa på prestanda med olika setups etc.

Lyckas inte få fram länk till kanalen i YouTube appen....

Här är ett klipp (random skrytklipp )
https://youtu.be/owiU_skSxKc
Får ta kanalen därifrån.
Är bara random klipp på kanalen så inget direkt tema etc, saker som postas på forum etc.

https://youtu.be/jcG-oBhRSjE
Kanal med några äldre klipp, glömt loginuopgifterna o ej orkat fixa dem.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Är nog massor som gör det

Spelade in mycket i Arma 3 Altis Life pga att man behövde regelbundet bevismaterial.

Annars är det mest för att visa på prestanda med olika setups etc.

Länka kanal etc då

Visa signatur

Enthoo Pro, MSI X370 Gaming Plus, R5 1600 @ 3.8Ghz, Sapphire R9 290X, 2x8GB RAM, EVGA G2 750W, custom loop. HP Elitebook 8440p & 8540p bärbara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas_75:

Länka kanal etc då

Done, intressant:
https://youtu.be/JGX6Et94Lkg
Är det så agility går till ;D

Hmm tuperade? öron o svans i ett klipp (rätta mig om jag ser fel för kan typ nada om hundar), gör man så på hundarna idag?

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Done, intressant:
https://youtu.be/JGX6Et94Lkg
Är det så agility går till ;D

Haha, nej bara min smått knäppa bättre hälft
Vi kör inte agility med hundarna, spår och lydnad än så länge.

Visa signatur

Enthoo Pro, MSI X370 Gaming Plus, R5 1600 @ 3.8Ghz, Sapphire R9 290X, 2x8GB RAM, EVGA G2 750W, custom loop. HP Elitebook 8440p & 8540p bärbara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas_75:

Haha, nej bara min smått knäppa bättre hälft
Vi kör inte agility med hundarna, spår och lydnad än så länge.

Nej ni kör ej agility med hundarna, ser mer ut som ni kör agility själva ;D

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

Det händer. Jag började först spela in fps/moba matcher för att motbevisa anklagelser om aimbot/fusk osv, men tröttnade ganska snart då videorna fått ganska mycket kritik och downvotes samt annat hat. Nu kör jag fraps i bakgrunden för att kunna spela in folk som fuskar eller raportera buggar åt utvecklare.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Nej ni kör ej agility med hundarna, ser mer ut som ni kör agility själva ;D

Hahaha, Jo iofs, men inte jag...vig som ett kylskåp numera lol

Visa signatur

Enthoo Pro, MSI X370 Gaming Plus, R5 1600 @ 3.8Ghz, Sapphire R9 290X, 2x8GB RAM, EVGA G2 750W, custom loop. HP Elitebook 8440p & 8540p bärbara.

Permalänk
Medlem

En video som fått mindre hat är denna.
https://www.youtube.com/watch?v=e92dWzHFevo

Tror att jag ev är rätt kass på att editera videomaterial så framställer nog inte mina videos på ett trevligt sätt i många fall.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeah_Right:

Det händer. Jag började först spela in fps/moba matcher för att motbevisa anklagelser om aimbot/fusk osv, men tröttnade ganska snart då videorna fått ganska mycket kritik och downvotes samt annat hat. Nu kör jag fraps i bakgrunden för att kunna spela in folk som fuskar eller raportera buggar åt utvecklare.

Kör den inbyggda inspelningsfunktionen i Catalyst, den laggar inte ned burken som alla andra progg jag testat.
Har själv varit helt 100 på att folk fuskat ibland i bl a BF4, men det kan ju även vara lagg mellan klient-server i de fallen.

Visa signatur

Enthoo Pro, MSI X370 Gaming Plus, R5 1600 @ 3.8Ghz, Sapphire R9 290X, 2x8GB RAM, EVGA G2 750W, custom loop. HP Elitebook 8440p & 8540p bärbara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas_75:

Kör den inbyggda inspelningsfunktionen i Catalyst, den laggar inte ned burken som alla andra progg jag testat.
Har själv varit helt 100 på att folk fuskat ibland i bl a BF4, men det kan ju även vara lagg mellan klient-server i de fallen.

Jag har just bytt från ATI till Nvidia, ska kika på deras program för inspelning när jag har tid, köpte fraps, möjligen är fraps inte det optimala sättet numer

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yeah_Right:

möjligen är fraps inte det optimala sättet numer

Har det någonsin varit det Shadowplay är hur många gånger som helst bättre på ungefär alla punkter!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeah_Right:

En video som fått mindre hat är denna.
https://www.youtube.com/watch?v=e92dWzHFevo

Tror att jag ev är rätt kass på att editera videomaterial så framställer nog inte mina videos på ett trevligt sätt i många fall.

Snygg baserape

Visa signatur

| Intel i7 10700K | Gigabyte RTX 3090 Waterforce |
| 32gb Ram | 250gb 970 EVO & 1TB 860 Evo |
| Acer Predator 34" 120hz G-Sync 3440x1440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeah_Right:

Jag har just bytt från ATI till Nvidia, ska kika på deras program för inspelning när jag har tid, köpte fraps, möjligen är fraps inte det optimala sättet numer

Shadowplay ska väl vara ganska bra det med tror jag.

Visa signatur

Enthoo Pro, MSI X370 Gaming Plus, R5 1600 @ 3.8Ghz, Sapphire R9 290X, 2x8GB RAM, EVGA G2 750W, custom loop. HP Elitebook 8440p & 8540p bärbara.

Permalänk
Inaktiv

MSI Afterburner har trevliga inspelningsmöjligheter. Fraps var bra förr men har på senare år blivit omkörd av flera olika mjukvaror.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

MSI Afterburner har trevliga inspelningsmöjligheter. Fraps var bra förr men har på senare år blivit omkörd av flera olika mjukvaror.

Hmm, får prova om catalysts raptr eller MSI AB är bäst vid tillfälle. Har redan AB installerat då jag använt det vid klockning.

Visa signatur

Enthoo Pro, MSI X370 Gaming Plus, R5 1600 @ 3.8Ghz, Sapphire R9 290X, 2x8GB RAM, EVGA G2 750W, custom loop. HP Elitebook 8440p & 8540p bärbara.

Permalänk

Shadowplay funkar riktigt bra dock upplever jag att hitregen är sämre i BF av någon anledning. Flera kompisar som också använder shadowplay och spelar in BF4 t.ex upplever samma sak. Har också haft problem med inputlag när jag spelade in via shadowplay, men det har försvunnit så det går framåt. Jag har en massa filmer om ni orkar se, ni ser en länk till min Youtube kanal längre ner. Ni får gärna adda mig om ni vill spela med mig.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Nyss uppgraderat till win 10 pro. Får se hur Raptr funkar med det.

Visa signatur

Enthoo Pro, MSI X370 Gaming Plus, R5 1600 @ 3.8Ghz, Sapphire R9 290X, 2x8GB RAM, EVGA G2 750W, custom loop. HP Elitebook 8440p & 8540p bärbara.

Permalänk
Medlem

Raptr är bättre än shadoeplay tycker jag. Spelar inte lite då och då men inget som jag lägger upp.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Raptr är bättre än shadoeplay tycker jag. Spelar inte lite då och då men inget som jag lägger upp.

Använde bara shadowplay när jag hade ett 750Ti, så det är inte riktigt rättvist att jämföra med Raptr och 290X.

Visa signatur

Enthoo Pro, MSI X370 Gaming Plus, R5 1600 @ 3.8Ghz, Sapphire R9 290X, 2x8GB RAM, EVGA G2 750W, custom loop. HP Elitebook 8440p & 8540p bärbara.

Permalänk
Medlem

Har en del dota2 klipp och gamla wow klipp:

https://www.youtube.com/user/actiwex/videos

Visa signatur

Progamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av actiwe:

Har en del dota2 klipp och gamla wow klipp:

https://www.youtube.com/user/actiwex/videos

Prenumererat som med alla andra kanaler som läggs upp i denna tråd

Visa signatur

Enthoo Pro, MSI X370 Gaming Plus, R5 1600 @ 3.8Ghz, Sapphire R9 290X, 2x8GB RAM, EVGA G2 750W, custom loop. HP Elitebook 8440p & 8540p bärbara.

Permalänk
Medlem

Är denna kille så duktig, verkar helt otroligt?
79 killstreak, locker med granater osv tillåtet

Visa signatur

Enthoo Pro, MSI X370 Gaming Plus, R5 1600 @ 3.8Ghz, Sapphire R9 290X, 2x8GB RAM, EVGA G2 750W, custom loop. HP Elitebook 8440p & 8540p bärbara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas_75:

Är denna kille så duktig, verkar helt otroligt?
79 killstreak, locker med granater osv tillåtet

Låter inte otroligt, på mina glansdagar i bf3 hade jag "hyffsat" ofta 50-60kills och kanske 1 death (minns inte om jag hade 0 death och så många kills ngn gång), så minns ej hur långa streaksen var då deathen kan varit i början eller mitten lr slutet.

Ibland har man tur med, minns i modern warfare 2 fick jag en gång en sjuk streak, inte upp till nuken men på god väg, allt bara flöt på, rätt ställe vid rätt tidpunkt och fick perk (eller vad de heter, guided missile, helkopter etc) efter perk och fler kills med dem.
Alla i spelet var typ "hacker", "cheater" etc men för mig var det min bästa runda ngnsin och inget som jag var i närheten av ngnsin igen.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Låter inte otroligt, på mina glansdagar i bf3 hade jag "hyffsat" ofta 50-60kills och kanske 1 death (minns inte om jag hade 0 death och så många kills ngn gång), så minns ej hur långa streaksen var då deathen kan varit i början eller mitten lr slutet.

Ibland har man tur med, minns i modern warfare 2 fick jag en gång en sjuk streak, inte upp till nuken men på god väg, allt bara flöt på, rätt ställe vid rätt tidpunkt och fick perk (eller vad de heter, guided missile, helkopter etc) efter perk och fler kills med dem.
Alla i spelet var typ "hacker", "cheater" etc men för mig var det min bästa runda ngnsin och inget som jag var i närheten av ngnsin igen.

Nej, menade inte att han måste vara hacker...anser det vara en rätt grov anklagelse.
Videon dök upp på föreslagna klipp, och tyckte bara att han måste vara sjukt duktig, eller...
Helt otroligt är mest i referens till min egna förmåga lol

Visa signatur

Enthoo Pro, MSI X370 Gaming Plus, R5 1600 @ 3.8Ghz, Sapphire R9 290X, 2x8GB RAM, EVGA G2 750W, custom loop. HP Elitebook 8440p & 8540p bärbara.

Permalänk
Medlem

Nu är jag ju rätt så "mediocre, at best" på detta med gaming. Skyller på att jag är ny på det(mindre än ett år, av spelande alla spel) samt att jag är gammal och käkar värktabletter(långsamma reflexer)...hmm kan inte komma på fler ursäkter

Men detta är nog högsta K/D jag åstadkommit..
21kills & 4deaths

Visa signatur

Enthoo Pro, MSI X370 Gaming Plus, R5 1600 @ 3.8Ghz, Sapphire R9 290X, 2x8GB RAM, EVGA G2 750W, custom loop. HP Elitebook 8440p & 8540p bärbara.

Permalänk
Skrivet av Jonas_75:

Nej, menade inte att han måste vara hacker...anser det vara en rätt grov anklagelse.
Videon dök upp på föreslagna klipp, och tyckte bara att han måste vara sjukt duktig, eller...
Helt otroligt är mest i referens till min egna förmåga lol

Han är väldigt duktig spelare. Evalate har en grupp med bra spelare. Jag har inte mött honom på någon server, men på andra servers har jag spelat mot 2-3 av hans platoon och det är inte roligt De gillar dock inte ACE 52 som de flesta ESL spelare så det är kul att använda den mot de:)

När det gäller killstreak så är det inte svårt om man blir rev hela tiden. Du ser tydligt i hans filmer att han spelar med flera pers som revivar honom hela tiden.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Windows 10 har tydligen en inbyggd inspelningsfunktion, någon som testat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Windows 10 har tydligen en inbyggd inspelningsfunktion, någon som testat?

Är det via xbox(appen), isåfall avstår jag. Den ska, som så många andra saker, samla info.

Är det någon annan mjukvara som spelar in, isåfall vilken?

Visa signatur

Enthoo Pro, MSI X370 Gaming Plus, R5 1600 @ 3.8Ghz, Sapphire R9 290X, 2x8GB RAM, EVGA G2 750W, custom loop. HP Elitebook 8440p & 8540p bärbara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Han är väldigt duktig spelare. Evalate har en grupp med bra spelare. Jag har inte mött honom på någon server, men på andra servers har jag spelat mot 2-3 av hans platoon och det är inte roligt De gillar dock inte ACE 52 som de flesta ESL spelare så det är kul att använda den mot de:)

När det gäller killstreak så är det inte svårt om man blir rev hela tiden. Du ser tydligt i hans filmer att han spelar med flera pers som revivar honom hela tiden.

Jo det la jag märke till, han verkade ha ett "support-team" som stöttade honom. Han själv revvade inte lika mkt dock(sett lite av hans andra videos med).
Skrämmande skicklig kille, en annan hade väl slagit rekord i antal deaths i en runda.
Räknas "death-streak" som en merit tro?

Visa signatur

Enthoo Pro, MSI X370 Gaming Plus, R5 1600 @ 3.8Ghz, Sapphire R9 290X, 2x8GB RAM, EVGA G2 750W, custom loop. HP Elitebook 8440p & 8540p bärbara.