Permalänk

Sladdvinda för valfri sladd?

Hej!

Orsaken till tråden är att jag tänkt köpa en ny mikrofon som fästs på hörlurarna, vars sladd är väldigt lång och alltså antingen kommer hänga ner i golvet större delen av tiden, eller om jag kortar av den begränsa hur långt ifrån bordet jag kan åka. Mina hörlurar har en krullsladd, och längden anpassar sig alltså om jag skulle vilja åka över med stolen till ett annat bord.

Min tanke var att jag såklart bara köper en sladdvinda, har ett par USB-sladdar jag köpt med sådan. Men efter en timmes sökande har jag fortfarande inte hittat någon där man kan fästa valfri kabel.

Produkten jag är ute efter ser alltså ut på ett ungefär såhär:
http://www.unigraphics.se/outlet/oronssnacka-utan-mikrofon-me...
Fast utan någon sladd i från början. Drar jag ut sladden hänger den med, och om jag kommer tillbaka till datorn så rycker jag bara till lite lätt i sladden så kortar den ner sig till lagom längd igen. Precis samma som på en dammsugare.

Finns det kanske något annat namn för produkten jag söker? Har någon en annan lösning? Det är ju ett riktigt smidigt sätt att få rent på skrivbordet så jag tycker det borde finnas mängder av varianter av produkten... mystiskt att jag inte hittar några.

Tack för tips!

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E