Använda OEM licens igen?

Permalänk

Använda OEM licens igen?

Tjena. Har för mig jag köpte en Acer laptop ca 2012 som hade Windows 7 Home Premium installerat.
Men senare byggde jag datorn jag har i sign, och jag kunde aktivera koden som stod på undersidan av datorn och körde med fullt aktiverat Windows i ca 2/2.5 år tills för några månader sen då jag passade på att formatera och installera samma på nytt då en kompis hade skiva.

Jag printade koden som står i Systemegenskaper som innehåller OEM i koden, men jag kan inte aktivera den. Kan inte ens skriva 0:or som koden innehåller. Laptopen är även slängd.

Hur ska jag göra? För jag har inte bytt några delar sedan jag hade aktiverat Windows.
Varför kan jag inte aktivera och finns det något jag kan göra för att kunna aktivera koden igen?

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

@juniorjesper: Koden som står i Systemegenskaper är inte samma som nyckeln du använder. Jag har råkat ut för samma miss själv....

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Det står ju t.om Produkt-ID och inte licensnyckel eller produktnyckel;)

Den går högst troligen att återanvända om det är till samma setup.

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Tjena. Har för mig jag köpte en Acer laptop ca 2012 som hade Windows 7 Home Premium installerat.
Men senare byggde jag datorn jag har i sign, och jag kunde aktivera koden som stod på undersidan av datorn och körde med fullt aktiverat Windows i ca 2/2.5 år tills för några månader sen då jag passade på att formatera och installera samma på nytt då en kompis hade skiva.

Jag printade koden som står i Systemegenskaper som innehåller OEM i koden, men jag kan inte aktivera den. Kan inte ens skriva 0:or som koden innehåller. Laptopen är även slängd.

Hur ska jag göra? För jag har inte bytt några delar sedan jag hade aktiverat Windows.
Varför kan jag inte aktivera och finns det något jag kan göra för att kunna aktivera koden igen?

Det är bara att köpa en ny licens helt enkelt....tyvärr

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]