Permalänk
Medlem

Tangentbord tappar färg! Garanti?

Tja köpte ett Zowie celeritas pro för ca 2 månader sen. Allt har funkat bra till för nån dag sen så märkte jag att färgen på tangenterna redan är borta på vissa tangenter! Då undrar jag om nån vet om detta är ett garantiärende eller inte?

Mvh Johan

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem

Nä, att man sliter av trycket på pad-printade tangenter får man räkna med. Det är inte ett bra, men väldigt billigt, sätt att sätta tecken på tangenter. Se det som en möjlighet att skaffa snyggare tangenter till din bräda.

Permalänk
Medlem

Generellt är det definitivt ett garantiärende i det här fallet. Hurpass bra en produkt skall hålla för slitage kan man härleda ur priset; i det här fallet ett tangentbord som kostar ~900:- och därmed tveklöst skall hålla trycket längre tid än ynka två månader.
Sedan finns naturligtvis enstaka undantag då slitaget är abnormt på grund av att användaren sitter och gnuggar fingrarna över tangenterna tolv timmar om dagen, utsöndrar stora mängder handsvett som konstant väter tangenterna etc.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Generellt är det definitivt ett garantiärende i det här fallet. Hurpass bra en produkt skall hålla för slitage kan man härleda ur priset; i det här fallet ett tangentbord som kostar ~900:- och därmed tveklöst skall hålla trycket längre tid än ynka två månader.
Sedan finns naturligtvis enstaka undantag då slitaget är abnormt på grund av att användaren sitter och gnuggar fingrarna över tangenterna tolv timmar om dagen, utsöndrar stora mängder handsvett som konstant väter tangenterna etc.

Har mailat företaget jag köpte det av med bilder på slitaget. Jo om man spelar 12 timmar om dagen så blir det nog mycket slitage.
Men spelar kanske två timmar om dagen i snitt. Om jag tittar på mitt Qpad mk-50 som är ca 5 år och dessutom billigare än mitt Zowie så ser det nyare ut:/

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro