Problem med skype ljud, Datorn låser sig

Permalänk
Medlem

Problem med skype ljud, Datorn låser sig

Hej! Av någon anledning har datorn börjat bete sig konstigt.
Mina hörlurar började funka bara på den högra högtalaren. Då avaktiverade jag surroundhögtalarna. Men då när jag blev uppringd igen så låste sig datorn. Kan kunde inte göra något mer än att prata med mina vänner genom skype, bad dem att stänga av och då funkar tangentbordet och musen igen. Men när jag väl sätter igång ljudet igen och det räcker att jag hör dem skicka något på skype så fryser datorn i någon sekund.
Tror starkt det är något med ljudet som krockar men vet inte vad det är. Finns det någon god själv som varit med om detta eller vet?

avaktiverar jag något som heter xsplit stream så funkar fryser datorn när någon ringer. Men är det aktiverat så funkar inte tangentbordet när det kommer upp ljud från skype.

Har nu märkt att om jag låter mig sätta igång högtalarna efter jag avinstallerat xsplit så funkar det men jag kan inte använda headsetet mer än micken.

MVH Kristoffer

Permalänk
Medlem

Låter som du har problem med drivrutiner. Testa att avinstallera och kontrollera om du har de senaste drivrutinerna.

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem

@BrusE: Har testat. Avinstallerade allt men det återstår.

Permalänk
Medlem

Ibland funkar musen men inte tangentbordet vid samtalen.

Permalänk
Medlem

Nu funkar det av någon anledning. Bytte usb portar på mus och tangentbord. Då funkade det. Varför händer det så?