Använda gtx770 som PhysX-processor med ett GTX970, värt?

Permalänk

Använda gtx770 som PhysX-processor med ett GTX970, värt?

Som rubriken lyder, skulle det vara värt?
Isåfall skulle temperaturerna höjas drastiskt?
Tror ni att mitt 850W PSU skulle klarat av det?
Vilket grafikkort ska jag isåfall lägga över det andra i lådan? 970 över mitt 770 för bättre temperatur?

Specs:
i5 3570 (non K) 4.2GHz
2133MHz 16GB ram
EVGA GTX 970 Super Clocked

Grafikkort jag tänkte ASUS GTX770

Tack på förhand!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Nej.

Det är försvinnande få spel som använder sig av en implementation av PhysX som kommer dra nytta av ett helt eget grafikkkort. (Läs; inga spel)

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Nej.

Det är försvinnande få spel som använder sig av en implementation av PhysX som kommer dra nytta av ett helt eget grafikkkort. (Läs; inga spel)

Är du säker på att få spel stödjer det? Kollade på GeForce.com om PhysX och vilka spel som stödjer det, http://www.geforce.com/hardware/technology/physx/games det var ju en del som jag spelar för tillfället.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Babakunde:

Är du säker på att få spel stödjer det? Kollade på GeForce.com om PhysX och vilka spel som stödjer det, http://www.geforce.com/hardware/technology/physx/games det var ju en del som jag spelar för tillfället.

Absolut, det finns lite spel som stödjer det. Men ytterst få drar nytta av ett extra kort. Det finns väldigt många resurser i en grafikkortskärna och även deras kluster har beräkningsenheter som alla kärnor samsas om. Kort och gott. Det är något annat som kommer vara upptaget eller bromsa FPS:en än just de enheter som utför PhysX beräkningar.

Du kommer få mycket mer prestanda genom att överklocka ditt nuvarande primära grafikkort.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Absolut, det finns lite spel som stödjer det. Men ytterst få drar nytta av ett extra kort. Det finns väldigt många resurser i en grafikkortskärna och även deras kluster har beräkningsenheter som alla kärnor samsas om. Kort och gott. Det är något annat som kommer vara upptaget eller bromsa FPS:en än just de enheter som utför PhysX beräkningar.

Du kommer få mycket mer prestanda genom att överklocka ditt nuvarande primära grafikkort.

Tack för din oerhört snabba hjälp och ditt grymma tips! Skiter i mitt GTX770 då!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@Babakunde: Du kommer få mer nytta av ditt gamla grafikkort om du säljer det här i marknaden eller stoppar in i lillebrorsans dator (eller annan släkting/kompis).

Jag brukar alltid använda extra komponenter som en anledning att bygga en ny lekdator

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin