Krångel med flera skrivbord på windows 10!

Permalänk

Krångel med flera skrivbord på windows 10!

Hej jag har installerat windows 10 och när jag skapade ett nytt skrivbord så var det nya skrivbordet identiskt med det första skrivbordet.
Här är problemet. Jag flyttar exempelvis en ikon på det första skrivbordet och märker att samma sak händer med det andra skrivbordet.
Alltså alla ändringar som sker på ett utav skrivborden sker också på de andra det enda skillnaden är när jag öppnar en sida online då gör det inte samma sak på det andra skrivbordet. Är det något jag gör fel eller är det så windows 10 är gjort? jag skulle vilja kunna ändra något på ett skrivbord utan att exakt samma förändring sker på det andra skrivbordet. Annars så kan jag lika gärna bara ha ett skrivbord. Hur kan jag skapa ett skrivbord som INTE är identiskt med det första skrivbordet tack.

Permalänk
Medlem

Nej så funkar det inte för mig. Varje skrivbord är unikt. Så något är fel.

Permalänk
Medlem

@Palestina Det är så det funkar. WINKEY + CTRL + LEFT ARROW or WINKEY + CTRL + RIGHT ARROW för att byta mellan dom. Finns ett par till nice shortcuts bara google. Jag kör Steam på andra och spotify på 3e. Funkar fint.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimonZes:

Nej så funkar det inte för mig. Varje skrivbord är unikt. Så något är fel.

Han pratar om dom Virtuella skrivborden som finns i Windows 10. Inte flera skärmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iglum:

Han pratar om dom Virtuella skrivborden som finns i Windows 10. Inte flera skärmar.

Jag pratade också om de virtuella skrivborden.

@Palestina
Jag hade fel kring genvägar/mappar som man lägger på skrivborden, dom verkar vara lika på alla virtuella skrivbord. Det som dock är unikt är dom program/fönster som du har öppna i ett virtuellt skrivbord. Där är varje virtuellt skrivbord unikt.

Permalänk

@SimonZes: Okej men finns det något sätt att göra så att varje virtuellt skrivbord är unikt med mappar,genvägar etc

Permalänk

@SimonZes: Okej Men hut gör jag så varje virtuellt skrivbord INTE är identiskt med de andra automatiskt? snälla svara D: