Permalänk
Medlem

mitt internet slutade fungera

Hej. När jag nu har laddat ner windows 10 så funkade mitt internet som vanligt för en stund sen slutade det helt plötsligt fungera. Det fungerade utan problem förut. När jag går in på internet inställningarna då står det: anslutning till lokalt nätverk begränsat. Jag är inte alls datakunnig och jag kör med internetkabel om det spelar någon roll.
Jag har testat startat om routern.

vet någon vad problemet är?

Permalänk
Rekordmedlem

Har det fungerat efter att du uppgraderade eller dog det i samband med det ? Har du installerat drivrutiner ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@mrqaffe:ja de dog efter jag hade laddat ner det. Nej jag har inte installerat drivrutiner vet inte hur man gör heller.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av anton000:

@mrqaffe:ja de dog efter jag hade laddat ner det. Nej jag har inte installerat drivrutiner vet inte hur man gör heller.

Då kan det nog vara drivrutinsrelaterat, du får gå till moderkortets hemsida och ladda ner drivers och lägga på ett usbminne som du sedan installerar ifrån.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@mrqaffe: Okej tack så mycket

Permalänk
Rekordmedlem

Förresten, begränsad anslutning kan även bero på nått firewallproblem.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@mrqaffe: Okej och om de skulle vara det hur fixar jag det då?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av anton000:

@mrqaffe: Okej och om de skulle vara det hur fixar jag det då?

Stäng av eventuella brandväggar/säkerhetsprogram och testa.
Har du kollat i enhetshanteraren hur det ser ut med drivrutiner ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@mrqaffe: Jag provade stänga av brandväggen och då står det: oidentifierat närverk begränsat. Jag gick in på enhetshanteraren där det var en gul triangel över mitt grafikkort där jag kunde uppdatera mitt grafikkort och nu funkar allt som de ska tack så mycket

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av anton000:

@mrqaffe: Jag provade stänga av brandväggen och då står det: oidentifierat närverk begränsat. Jag gick in på enhetshanteraren där det var en gul triangel över mitt grafikkort där jag kunde uppdatera mitt grafikkort och nu funkar allt som de ska tack så mycket

Grafikkort ? Det var skumt men bra att det löste sig med en uppdatering.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.