Vad är är min macbook värd? Gammal med söndrig hårddisk?

Permalänk
Medlem

Vad är är min macbook värd? Gammal med söndrig hårddisk?

Har en vit macbook från 2007 med följande spec
2.1 Ghz Intel Core 2 Duo
2 GB 667 Mz DDR2 SDRAM
Hårddisken har även gett upp på datorn.

Kan man få något för den? Tänker att 500/1000 kr är bättre än inget. Eller är det bara att slänga på soptippen? Om man ska ge sig på att sälja den var ska man göra det? Blocket, tradera eller byta in den? Har redan köpt en ny mac så är inte intresserad av att byta in den för en ny mac.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin79:

Har en vit macbook från 2007 med följande spec
2.1 Ghz Intel Core 2 Duo
2 GB 667 Mz DDR2 SDRAM
Hårddisken har även gett upp på datorn.

Kan man få något för den? Tänker att 500/1000 kr är bättre än inget. Eller är det bara att slänga på soptippen? Om man ska ge sig på att sälja den var ska man göra det? Blocket, tradera eller byta in den? Har redan köpt en ny mac så är inte intresserad av att byta in den för en ny mac.

Funkar den som den ska med batteri så varför inte kunna få någon krona för den. Det är svårt att värdera en så pass gammal dator utan att veta skicket. Sätt ut den på tradera så kommer marknaden sätta sitt eget pris.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Tänkte fråga en liknande fråga reste till london med frun och hon packar sin macbook 13" mid 2010 i sin handväska den fungerade helt som vanligt innan. Sen när vi kommer till hotellet så slår vi på den och märker att displayen måste vara knäckt man kan höra inloggningsljudet och allt ser ut som nyskick fast displayen visar sig precis som någon gått på den eller dylikt. Så hon gav den till mig att sälja eller köra via skärm eller laga den. Men mac är inte min sak. Så vad tror du man skulle kunna få för den vid en hyfsat snabb affär. Det är en refurbished "om det är så det heter" dom gav 1år garanti jag köpte den till henne någon dag före jul så den har garanti hos dem iaf ett halvår till eler vad det är. Batteriet måste vara nästintill oanvänt före hon fick den för jag var totalt impad. sen allt annat ser fint ut inga skador eller så, standard hårdisk dock men uppgraderad från 2x1 gb ram till en fyra gigabyte sticka samt satte jag in oxå en orginal 1 gigabyte sticka så 5gb ram och hårdisken tror jag är på 250gb iaf. Endast använd för skolarbete "sjuksköterska" så inte jätte mkt använd av henne.

Men vad tror ni skulle vara ett rimligt pris inte ett pris som ge bort för good will då jag är sjukpensionär som 30 åring. Men vill inte köra ebay priser heller. Utan mer bara ungefär kan man få 1000kr för den eller mindre eller kanske mer?

Mvh //En okunnig om mac människa

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Mac2sell säger runt 1600kr
(Nu valde jag iofs 250GB HDD)

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Finns säkert ngn dåre som är villig att betala en tusenlapp för 8 år gammal hårdvara

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort trams/trollinlägg i enlighet med §1.5.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...