Permalänk
Medlem

Ersättning för ärr på kroppen?

Hej!

har sett att folk har fått oändliga summor för ärr på kroppen, och tänkte kika om någon här har lite koll på detta?

Jag gjorde en bröstkorgsoperation för 3år sen, och det gav mig 5cm ärr på varje sida av bröstkorgen, alltså 2st långa ärr som är ganska synliga, vilket jag inte tycker är så jävla snyggt när man går runt i bar överkropp.

Så någon som har koll på hur mycket man skulle kunna få för detta? och hur en sån här sak går till?

Är det bara fylla i lite saker och skicka en bild till folksam eller hur gör man?

Visa signatur

Dator 1 » CPU: Intel i7 4790k 4GHz GPU: MSI GTX 970 PSU:EVGA 750W Ram: Corsair 16GB@1600MHz SSD Samsung 120GB Chassi: Corsair 760T Black Kylare: Corsair H100i

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Som ovan skriver är det en olycksfallsförsäkring man skall ha, kontakta ditt försäkringsbolag. Var jag inne i samma tankar efter en misslyckad benoperation vilket resulterade i ett litet ärr men lade ner det efter ett tag, orkade inte med allt jobb.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem

Det går väl inte att undvika ärr vid en sådan operation?

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Medlem

@dalbjer: Mm jag gjorde typ så. Jag har ett 10 cm stort ärr på vänster axel efter en operation. Fick 30k för detta ärr men då ska det tilläggas att det inte är vackert då stygnen släppte lite vid läkning (En cm brett på vissa ställen). Var väl kanske 25 år när jag fick detta utbetalat.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | NZXT Kraken X53 | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3600MHz | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | WD Blue SN550 1TB | Gigabyte P750GM | NZXT H510 | Acer Predator X34 ||| Lenovo Legion 5 Pro IAH7H | Apple iPad Pro 12.9"

Permalänk

När jag var mindre klöv en hund min underläpp och det blev såklart ett ärr från det. Jag fick ersättning för det från den försäkring mina föräldrar hade tecknat för mig.

Jag tror att det kan bero på hur ärren uppstår om du är berättigad till ersättning eller ej, men du har ju ingenting att förlora på att kontakta ditt försäkringsbolag och kolla.

Kan kanske vara bra att först kolla upp vilken typ av försäkring du hade då respektive nu och se vad den täcker så att du har lite kött på benen innan du tar kontakt.

Visa signatur

Intel i7 920 | Asus P6T | OCZ Gold 1600MHz 6Gb | Asus GTX 560 Ti | Antec 300

Permalänk
Medlem

Frugan ramlade på ett glas och skar upp handen.

Hon fick ett ärr som är ca 3mm brett och 4cm långt på undersidan av ...ja den tjocka delen som är vid lillfingret.. vet inte vad den kallas.

Efter ett år så var ärret kvar, det fotades, anmäldes och hon fick 8000:-

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.