Speldator för CS GO, max ~10k

Permalänk
Medlem

Speldator för CS GO, max ~10k

Ska bygga ny dator för max ~10k och det mest krävande jag gör med datorn är CS GO på en Asus Swift (1440p/144Hz). Det jag funderar mest kring är grafikkortet där jag är osäker på om jag ska köpa GTX 970 eller GTX 960. Jag spelar som sagt endast CS GO och det är ju egentligen inte så krävande så ett GTX 960 borde räcka gott? Utöver grafikkortet tänkte jag gå på standard-grejer som 4690k, EVGA G2 750W etc.

Permalänk
Medlem

@Kakann: 10k?

Såvidare du inte hade tänkt köra på högsta inställningarna och nöjer dig med 30-60fps så behöver du inget diskret grafikkort överhuvudtaget, som leder till ett minimalt nätagg, mindre mobo, mindre chassi, alt laptop, alt SFF ex intel nuc om du nödvändigtvis inte vill ha en tom desktop låda för uppgraderings möjligheter
https://www.youtube.com/watch?v=XTED-_Bus-Y

Är tanken maxa, 1440p, +120fps så blir det säkert en annan femma men då du skrev inte speciellt krävande så tänker jag mig mer mainstream, borde inte bli många tusingar då
Enligt ryktet är CS GO cpu intensivt så en i5 låter rimligt

Permalänk
Medlem

Tar för givet att du vill få ut det mesta av din skärm.

Jag skulle inte satsa på gtx 960 utan isf kika på 280x, eller 380 4gb om du vill hålla dig i det prissegmentet.

Vad gäller processor låter en i5 vettigt, men jag skulle avvakta någon vecka tills Skylake är ute.

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/sok?searchid=aedddd51-f05a-4...

Finns tusen trådar om detta, 970 är la mest pris per krona om du hittar ett runt 3k

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Tar för givet att du vill få ut det mesta av din skärm.

Jag skulle inte satsa på gtx 960 utan isf kika på 280x, eller 380 4gb om du vill hålla dig i det prissegmentet.

Vad gäller processor låter en i5 vettigt, men jag skulle avvakta någon vecka tills Skylake är ute.

Asus Swift har ju Gsync så vore ju dumt o satsa på AMD-gpuer då kan man tycka

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem

Skulle helt klart välja Nvidia. Bara Shadowplay gör det värt sjukt nice att kunna spara sina highlights man gör i diverse spel genom att trycka på en knapp.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Asus Swift har ju Gsync så vore ju dumt o satsa på AMD-gpuer då kan man tycka

Det har du rätt i, gick lite fort där, kan fortfarande tycka att de är bättre alternativ än 960, inte som att fps'n blir något problem.

Gör i mina ögon 970 till ett ganska enkelt val.