Permalänk
Medlem

Drivrutiner till MSI z97 Gaming 5

Kanske borde skrivit detta i Windows10 forumet men skitsamma. Uppdaterade nyss till windows 10 och direkt efter det slutade datorn upptäcka min andra skärm. Vet inte om det beror på att jag måste uppdatera drivrutiner eller inte men när jag började fundera över det kom jag på att jag aldrig uppdaterat drivrutierna till mitt moderkort. Är det något man egentligen bör göra ofta och isf vart får jag tag på de drivrutinerna?

Jag har googlat om det men har ingen aning hur jag ska veta vilken som är rätt, får alltid fram typ 10 olika drivrutiner man ska ladda ner och det känns som att det är lite väl många finns det inte bara en som täcker allt?

Permalänk
Medlem

Syns båda skärmarna om du högerklickar på skrivbordet och väljer Display settings?

Drivrutiner hittar du här:
http://www.msi.com/support/mb/Z97-GAMING-5.html#down-driver&Win10 64 (Windows 10 64-bit)

Behöver man uppdatera dem, nej som regel så uppdaterar jag inget om jag inte upplever problem. Installerar det som finns tillgängligt vid formatering och sedan brukar jag inte bry mig om att uppdatera några andra drivrutiner än för grafikkort.

Permalänk
Medlem

@KiWo: Nix bara ena skärmen syns och när jag trycker detect hittar den inte den andra skärmen.

Permalänk
Medlem

Okej tror jag hade samma problem fungerade efter installation av grafikkortsdrivrutinerna för mig.

Permalänk
Medlem

@KiWo: Var bara en omstart som krävdes så löste sig allt. Tack iaf!