Laptop laggar när jag spelar BF4 helt plötsligt?

Permalänk
Medlem

Laptop laggar när jag spelar BF4 helt plötsligt?

Tja!

Det är så att jag precis köpt en Asus G771JW-T7029H. När jag köpte datorn så testade jag lite snabbt att installera och spela BF4 utan att formatera om, jag kände dock redan innan jag spela att laptopen var lite seg som den brukar vara med alla skit program som kommer med den. Det laggade lite när man spelade BF4. Efter det så formaterade jag om laptopen till W 8.1, jag testade BF4 på High och allt fungerade klockrent. Detta var igår, när jag tänkte spela idag så började det lagga väldigt mycket, på high, medium och low. Jag pingar 2-9 på servrarna så det har inget med internet att göra, har försökt installera om spelet men stöter på samma problem. Har alla senaste drivrutiner, uppdateringar osv. Någon som vet vad det kan bero på?

Snabba specs:

Intel Core i7 4720HQ 2.6 Ghz
8GB Ram 1600Mhz
GeForce GTX 960M 2GB + Dedikerat grafikminne Intel 4000-4600 något..
128GB SSD (Som den är installerad på tillsammans med OS) + 1TB hårddisk.

Behöver jag mer Ram, eller kanske något med intel grafikkortet som ställer till det? Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Du kör inte msi afterburner va?
Så du ej körde det igår men kör det idag. Isåfall testa utan.

EDIT Kolla med gpuz lr ngt vilken grafikkrets som blir belastad när du spelar så det är Nvidia kretsen.

Svar på nedan inlägg:
Ok för msi AB strulade iaf för några veckor sen i bf4

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

@stimpen:

Nej har inte använt det. Kan vi skriva via PM? Blir betydligt enklare