Surfplatta till bilen, FM mottagare.

Permalänk
Medlem

Surfplatta till bilen, FM mottagare.

Hejsan!

Jag tänkte mig att köra en surfplatta i bilen för att ha GPS/spotify/radio osv på.
Den kommer att vara dedikerad för bilen, enbart.

Som det är tänkt från min sida:
Surfplattan är kopplad via BT/3,5mm till min bilstereo.
surfplattan är kopplad via WiFi till 4G-router.
OBD2 läsaren går via BT till surfplattan.
FM mottagaren är kopplad till surfplattan via BT.

Tre frågor:

1. Går det att ha så många samtidiga anslutningar via BT utan att få kvalitetsproblem med ljudet?

2. Finns det sådana FM-mottagare? Allt jag hittar är ju FM sändare. Jag vill ta in radio till surfplattan, gärna med trafikmeddelanden osv.
Anledningen till detta är att jag tänker sätta surfplattan där stereon sitter, så jag kör den i handskfacket. Och således styra allt via surfplattan.

3. (Fel sida för detta kanske?)Någon som kan tipsa om en bilstereo som kan ha två enheter kopplade till sig samtidigt? Så jag ha min mobil kopplad till den för samtal, samtidigt som surfplattan är media och lite av en färddator.

Visa signatur

Intel i7-5820k .:. 32GB DDR4 2400 MHz .:. RTX 3060 Ti .:. 1TB 970 EVO NVMe .:. AOC 49" 5120x1440@120Hz
Intel E3-1230v2 .:. 32GB DDR3 ECC .:. GTX 1650 .:. 9x3TB WD Red & 4x10TB IronWolf

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Du kan ha flera enheter ansluta till plattan via BT, ja...

Du får också berätta vad du har för platta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Du kan ha flera enheter ansluta till plattan via BT, ja...

Du får också berätta vad du har för platta.

Tänkte mig en Nexus 7. Inte köpt än, så jag kan ändra detta.

Visa signatur

Intel i7-5820k .:. 32GB DDR4 2400 MHz .:. RTX 3060 Ti .:. 1TB 970 EVO NVMe .:. AOC 49" 5120x1440@120Hz
Intel E3-1230v2 .:. 32GB DDR3 ECC .:. GTX 1650 .:. 9x3TB WD Red & 4x10TB IronWolf