Permalänk
Medlem

SteelSeries Optical Rival Problem!

Hej allesammans!

Jag hade haft problem med datan och har flashat bios och lagt det i default inställningar osv.

Nu när jag fick igång datan har jag haft problem med min mus. Den freezar fast ibland, t ex i CS:GO i några sec och sen funkar det igen.
SteelSeries appen säger att Rival är inkopplad och jag kan ställa in färger, DPI o allt.

Vad jag har gjort=

*Flasha bios
*Default Bios
*Testat alla USB Spots
*Avinstallerat USB Drivern i Device Manager och plugga in den igen.
*Ändrat i Power Settings
*Installerat senaste SteelSeries drivers

Musen heter enligt Device manager 'HID-kompatibel mus' och tillverkare Microsoft. Och senaste Driver Update 2006...
Samma sak med tangentbordet.
Tror det kan ha med att USB ROOT Drivruterna är dåliga kanske?
Tacksam för snälla svar! Mvh Alex

Permalänk
Medlem

Typ det känns som musen inte "biter" ibland?

Vet ej om det är samma fel men jag har upplevt det på min rival. Lämnade till inet men de kunde ej få fram det, hämtade den höromdan och ska testa igen.

Innan jag lämnade in testade jag den på två datorer och två musmattor (en av dem var en steelseries matta).

Upplevde felet både i win och i spel och både med och utan steelseries programvara installerad.

Har inga problem med andra möss på datorn.
Har en steelseries ikari mus, bästa musen jag haft men rullhjulet börjar strula. Ljusår bättre än rival, rivalmusen vill jag ta i sladden o svinga runt o dänga i väggen så den dör.
Fruktansvärt irriterande när den "laggar" i spel.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

@stimpen:

Den freezar fast lite då och då även i Windows och inne i spel. Den funkade hur bra som helst innan återställningen av BIOS. Problemet återstår på alla möss på den här datan. Jag tror det handlar om att CHIP Drivrutinerna inte är installerade tillräckligt bra eller något liknande. Jag tror inte att det handlar om hårdvara iaf.

Mvh Alex

Permalänk
Medlem