kan inte starta upp laptop med ssd

Permalänk
Medlem

kan inte starta upp laptop med ssd

hej. jag har köpt en kingston ssdnow v300 och har installerat vin7 ulti på den, den sitter i hdd plats 2 i min laptop, i hdd plats 1 har jag min varnliga hhd som jag nu har avinstallerat win7. när jag då byter plats på dem så startar laptopen men fastnar på vägen då de blir svart bild med ett litet liggande sträck blinkandes i vänstra hörne. någon som har någon lösning?
tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Testa med enbart SSD i på plats 1. För övrigt rekommenderar jag att du byter in disken och köper en ny om du har 120 GB versionen. http://www.nordichardware.se/SSD-Recensioner/nya-kingston-v30...

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikkvikk:

hej. jag har köpt en kingston ssdnow v300 och har installerat vin7 ulti på den, den sitter i hdd plats 2 i min laptop, i hdd plats 1 har jag min varnliga hhd som jag nu har avinstallerat win7. när jag då byter plats på dem så startar laptopen men fastnar på vägen då de blir svart bild med ett litet liggande sträck blinkandes i vänstra hörne. någon som har någon lösning?
tack på förhand!

Du skulle ha kopplat loss din HDD och istället satt din SSD på dess plats, sen efter installationen av Windows på SSD bara ansluta din HDD på plats 2, då hade allt funkat.

Går säkert bra med att strunta i att skifta plats, det viktiga är att din HDD inte sitter i när du installerar Windows på din SSD.

EDIT. OBS att du ska inte skifta din SSD plats efter installation, brukar sluta med error då..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300