Permalänk

Min mus känns inte igen av windows.

Tjena sweclockers.

Uppdaterade idag till windows 10 och efter uppdateringen känns inte min razer naga 2014 igen av windows. Så jag sitter här med någon gammal skit mus.
Är det någon annan som har detta problem och löst det?
Eller finns det någon allmän lösning jag inte känner till eller är musen bara sönder nu?

Mvh Swedish Gamer

Permalänk

Kan möjligtvis inte vara drivrutiner?

Permalänk
Skrivet av Darkboot:

Kan möjligtvis inte vara drivrutiner?

Mycket möjligt att det är, men för att jag ska manuellt kunna uppdatera mina drivrutiner så måste razer synapse hitta musen vilket den inte gör om inte windows känner igen den. Så det blir som nån himla ondcirkel.

Permalänk
Skrivet av Swedish gamer:

Mycket möjligt att det är, men för att jag ska manuellt kunna uppdatera mina drivrutiner så måste razer synapse hitta musen vilket den inte gör om inte windows känner igen den. Så det blir som nån himla ondcirkel.

Testat koppla in båda mössen och sedan uppdatera razers programvara?

Visa signatur

Argaste

Permalänk

Så fort jag kopplar in min naga så känns den inte igen, vilket betyder att den inte dyker upp i razer synapse och går därför inte att ändra något med den.

Permalänk

uppdatera moderkortets drivrutiner

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk

Använd din gamla mus (inte razer) och hämta drivrutinerna?

Synapse är drivrutinerna (tror jag) och jag tar det som at du inte uppdaterat dem.

Permalänk
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

uppdatera moderkortets drivrutiner

Skrivet av Darkboot:

Använd din gamla mus (inte razer) och hämta drivrutinerna?

Synapse är drivrutinerna (tror jag) och jag tar det som at du inte uppdaterat dem.

Jag har nu uppdaterat moderkortets drivrutiner men problemet kvarstår. Synapse är uppdaterat så sent som för 5 minuter sen, men musen känns fortfarande inte igen av windows. Har provat runt lite nu och musen känns inte igen på windows 10 eller 8 men på windwos 7 känns den igen av windows.

Permalänk

@Swedish gamer:
Provat andra USB uttag? samt testat musen i någon annan dator?

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

@Swedish gamer:
Provat andra USB uttag? samt testat musen i någon annan dator?

Jag har provat varenda usb utag på min dator samt 2 andra datorer, en med windows 8 där den inte fungerade och en med windows 7 där den fungerade. Jag har nu lämnat in den på service hos inet så hoppas dem kan lösa problemet.