Något sätt att flytta sina partitioner gratis?

Permalänk

Något sätt att flytta sina partitioner gratis?

Hej, Sweclockers.
Pga problem med uppgradering av windows 10 behöver jag lägga till utrymme till partitionen som är reserverad av systemet. Pga att ledigt utrymme hamnar på fel plats när jag frigör utrymme från den riktiga hårdisken blir detta inte möjligt om jag inte flyttar den. Jag har letat efter program som gör detta gratis, men har inte hittat något. Jag är mycket tacksam till förslag
Tack på förhand!

Ps. Ursäkta att jag hållit mig kortfattad, är extremt trött och går och lägger mig nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tre_glödlampor:

Hej, Sweclockers.
Pga problem med uppgradering av windows 10 behöver jag lägga till utrymme till partitionen som är reserverad av systemet. Pga att ledigt utrymme hamnar på fel plats när jag frigör utrymme från den riktiga hårdisken blir detta inte möjligt om jag inte flyttar den. Jag har letat efter program som gör detta gratis, men har inte hittat något. Jag är mycket tacksam till förslag
Tack på förhand!

Ps. Ursäkta att jag hållit mig kortfattad, är extremt trött och går och lägger mig nu.

http://gparted.org/livecd.php

Borde fungera

Permalänk
Skrivet av niclasc:

Jag har gjort enligt instruktionerna, och startar via usb. Min hdd som har partitionen som är reserverad av systemet är helt omöjlig i mån om att ändra på storlek eller något. Om jag frigör utrymme via diskhanteraren så visas det inte heller. Konstigt nog kan jag ändra storlek på partitioner på min ssd, trots att det är den windows är på och som har boot-partitionen. På min hdd är det bara orangea varningsskyltar bredvid alla partitioner. Kan det ha något med att jag flyttade windows från min hdd till min ssd via samsungs hårdvara? Vad gör jag?