Mikrofonen blir jättelåg i Skype, till jag startar en dota2-match, då blir det perfekt.

Permalänk

Mikrofonen blir jättelåg i Skype, till jag startar en dota2-match, då blir det perfekt.

Hej!

Jag har problem med att mina kamrater knappt hör mig i Skype, jag är JÄTTElåg. Jag hör dem helt perfekt. Det märkliga är att om jag startar en dota2-match, kopplar ur min mikrofon och sedan kopplar in mig igen under loadingscreenen så hör de mig perfekt. Detta funkar enbart inne i en match, inte inne i spel-menyn, då är jag fortfarande låg. Testar jag att koppla ur och i mikrofonen i vanliga samtal så är jag fortfarande låg.

Jag har testat andra mikrofoner. Jag har bara ett alternativ att välja som mikrofon. Jag har kryssat ur att Skype ska få lov att justera min mick och även sett till att mikrofonboosten är maxad i både skype och vanliga inställningar, men inget av detta har hjälpt.

Jag tycker det är speciellt märkligt att ljudet ändå är bra inne i en dota2-match, men absolut ingen annanstans. Jag har heller inga problem med uppspelning av ljud. Någon som vet vad som kan vara fel?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

@starstoft: Låter som att du behöver rota runt lite i Dotas inställningar och eventuellt uppdatera microsofts ljudmjukvara (kolla enhetshanteraren) samt se till så att du har det här ikryssat.

http://i.imgur.com/fHndDgg.png

Visa signatur

GPU Asus GTX 780 Ti. Audio DT990, Dac/Amp combo: ican & idac
Moderkort MSI Z87-GD65 ATX CPU i5-4670k@4,6
Minne Corsair 16GB CL9 1600Mhz Nätagg be quiet 750w 80+ gold
Chassi Fractal Design R4 White Skärm Eizo Foris 24" 240hz, Dell 24" IPS
Hårddisk Samsung SSD PRO 256GB, 8 Tb lagring

Permalänk
Permalänk

@Diss:

Jag har tittat i dota men hittar inget som skulle kunna påverka min mic. Rutan du syftade på är urkryssad. Jag har bett min dator att leta efter uppdateringar till drivrutinerna men den säger att jag har det senaste, kanske något man ska göra manuellt?

@Foerhaexxaren den rutan är också urkryssad.

Jag hör mig själv om jag kryssar i att jag vill spela upp min mic i öronen men mätaren går inte upp varken i skype eller i ljudenhetshanteraren. Jag hörs knappt när jag testar echo sound service i Skype.

Permalänk

Det närmaste en lösning jag nu hittat är att jag får gå in i egenskaper för mikrofon, justera ner nivåerna och sedan upp dem igen, dra ur mic-sladden, sätta in den igen. Då funkar det... till jag stänger ner rutan för ljudenheter, då blir den låg igen. Detta måste göras varje gång jag startar datorn för att få det att fungera. Det är en tillfällig lösning men ganska dryg i långa loppet.

Någon som baserat på den informationen vet någon mer långvarig lösning?