Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2014

Bluescreens å lagg cpu sönder

Tjena sweclockers! Börjar bli lite less på inet nu.. först går ljudjacket till min dator sönder.. sedan går mitt tangentbord sönder och nu cpu:n(?). Jag får bluescreen efter att datorn har varit igång i 10 minuter och allting gör seegt som fan. Har gått från 250-500 fps i cs go till 10-50. Vet att det inte är ett virus. Vad kan jag göra?
Uppdatering: gjorde en benchmark.. det gick inte särskilt bra. http://www.userbenchmark.com/UserRun/321281

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Huskvarna
Registrerad
Jul 2004

@Swagger McJagger:

Hej!

Har du köpt en komplett dator från Inet.se eller har du byggt den själv?
Om det är en komplett dator så borde det mesta gå på garantin och du kan skicka in den på felsökning.

PC: 4790k Delid @ 4.7Ghz || Asus Hero VII || Corsair VP 16GB ||EVGA GTX980 SC @ 1580/3800 || Samsung 850 Pro 512GB, 2x WD/B 500GB, WD/G 2TB || AX1200i || FT02
CL: EK Supremacy Evo || EK M7G Mosfet || EK FC980 || EK DDC 3.2 || Alphacool XT45 Triple 180 || Alphacool XT45 120 || Primochill Primoflex LRT Onyx Black
Citera gärna om du vill ha svar! G633/G933 *Startup FIX*

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2009

Om du har garanti skulle jag rekommendera att du kontaktar inet istället för att gnälla på Sweclockers.

Om jag var du skulle jag första installera om datorn med fräscha drivrutiner.

EDIT: Det låter även som eventuell överhettning av CPU. Är den dammig innuti?

Citera för svar!
Stationär: ASUS X99-A/USB 3.1 | HyperX 32GB (4x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Intel Core i7 5820K 3.3 GHz | EVGA GTX 970 SC ACX 2.0
Laptop: HP Chromebook 14 "Falco" | Xubuntu 15.10

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2014
Skrivet av r80x:

@Swagger McJagger:

Hej!

Har du köpt en komplett dator från Inet.se eller har du byggt den själv?
Om det är en komplett dator så borde det mesta gå på garantin och du kan skicka in den på felsökning.

Skrivet av Gauz:

Om du har garanti skulle jag rekommendera att du kontaktar inet istället för att gnälla på Sweclockers.

Om jag var du skulle jag första installera om datorn med fräscha drivrutiner.

EDIT: Det låter även som eventuell överhettning av CPU. Är den dammig innuti?

Har köpt datorn från inet, men om man skickade in den skulle man eventuellt få betala upp mot 700 kronor. Vill inte riskera det :l
Datorn är inte alls dammig inuti

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av Swagger McJagger:

Har köpt datorn från inet, men om man skickade in den skulle man eventuellt få betala upp mot 700 kronor. Vill inte riskera det :l

Om datorn får bluescreen och datorn är byggt av inet så skulle jag garanterat skicka in den ändå.

Citera för svar!
Stationär: ASUS X99-A/USB 3.1 | HyperX 32GB (4x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Intel Core i7 5820K 3.3 GHz | EVGA GTX 970 SC ACX 2.0
Laptop: HP Chromebook 14 "Falco" | Xubuntu 15.10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av Swagger McJagger:

Är datorn byggd av dig eller inet?
Har du själv byggt den rekommenderar jag att du monterar om processorkylaren (kan ju ha lossnat lite) Om inet har byggt den får du fråga dom först, men om de byggt den måste de ju fixa datorn om det krånglar för dig och du inte skapat problemet själv.

i7 6700. 20GB DDR4. GTX 1060 6GB. Fractal node 202. Intel 535 480GB. HTC Vive.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Feb 2008

Vad haru för temps på CPUn?