Permalänk
Medlem

Socket 1155 moderkort. Hjälp!

Hej har kommit över en i5 3570 och behöver ett passande moderkort!

Läste här på forumet att Z77 chipset var det bästa?
Har lite svårt för att bestämma mig för något som är värt.

Runt 1000 gärna mindre kanske mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djtg:

Hej har kommit över en i5 3570 och behöver ett passande moderkort!

Läste här på forumet att Z77 chipset var det bästa?
Har lite svårt för att bestämma mig för något som är värt.

Runt 1000 gärna mindre kanske mer.

Tror knappt du får tag på ett sådant i butik, längesen de slutade tillverkas. Du får nog leta beg.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ring och snacka lent med valfri butik, och se om de kan kolla med grossisterna, se om någon kan ta hem ett. Annars finns MSI Z77A-GD65 på prisjakt, men det kostar betydligt mer än 1000:-
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Ta och kika på marknaden här på SweClockers! Där lär du hitta något för 1000 :- eller mindre!

Mvh
Hugo

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |

Permalänk
Medlem

Jag får höka över sc marknad ett tag då! Annars får jag väl ringa en butik!

Trodde inte att processorn skulle vara så out of date. Hehe.

Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Här bara att beta av snabb sökning på Prisjakt http://www.prisjakt.nu/kategori.php?m=s230724629&o=produkt_pr...

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jygge:

Fast nu ville han ha ett moderkort med ett specifikt chipset.
Och då fanns det bara ett som var tillgängligt enligt Prisjakt. Alla andra var slut i lager. Vilket gjorde att priset landade på 1800, något utanför hans prisram.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Jag har ett socket 1155 moderkort liggandes hemma om du vill köpa det