Hjälp med Digital Vibrance (Saturation eller Mättnad)

Permalänk
Medlem

Hjälp med Digital Vibrance (Saturation eller Mättnad)

Hej!
Har ett AMD kort och default inställningen för mättnad är på högsta (200). Bildmässigt är det normalt eller standard liksom. Undrar dock hur jag ska kunna höja mättnaden. Läst i andra forum och där verkar det som att 200 inte är standard i deras cataclyst center. I CS är färgerna liksom standard också.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt vad du menar med "där verkar det som att 200 inte är standard i deras cataclyst center."
Men det jag alltid gör när jag ska lira CS:GO är att ändra till FPS inställningen på min skärm (BenQ XL2410T) och drar upp saturation till 200 i Catalyst Control Center.

Visa signatur

PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | MOBO: ASUS ROG STRIX X570-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X w/ NZXT Kraken x72 | GPU: EVGA GeForce GTX 1070 Ti FTW ULTRA SILENT GAMING | RAM:Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 (2X32GB) | SSD(s): 2X NVMe M.2 Samsung 970 EVO PLUS 1TB
AKA:FakeNinja

Permalänk
Medlem

@agul: Är det så att du redan har Saturation på 200%? 100 ska nämligen vara standard i CCC (Catalyst Control Centre). För att få 100% Digital Vibrance så skall Saturation vara ställd till 200.

Förklara gärna lite mer eller utförligt.

Mvh Nxt