Köpråd av dator för endast CSGO

Permalänk
Avstängd

Köpråd av dator för endast CSGO

Ska bygga en ny dator som jag bara kommer spela csgo på, har en 144hz skärm så behöver hög fps.
Räcker en budget på 7k eller ska man spendera mer?
Och vad för grafikkort och processor skulle ni rekommendera för ett inte så högt krävande spel som csgo?
Tack på förhand

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av joselago:

Ska bygga en ny dator som jag bara kommer spela csgo på, har en 144hz skärm så behöver hög fps.
Räcker en budget på 7k eller ska man spendera mer?
Och vad för grafikkort och processor skulle ni rekommendera för ett inte så högt krävande spel som csgo?
Tack på förhand

Du får något sånt här för ~7000.

https://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=15786...

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av joselago:

Ska bygga en ny dator som jag bara kommer spela csgo på, har en 144hz skärm så behöver hög fps.
Räcker en budget på 7k eller ska man spendera mer?
Och vad för grafikkort och processor skulle ni rekommendera för ett inte så högt krävande spel som csgo?
Tack på förhand

Vill du endast veta grafikkort+processor, eller vill du också ha moderkort, minne med mera? Det ska köpas nytt, eller är begagnat ett alternativ? Tänker du överklocka någonting?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fluffarn:

Vill du endast veta grafikkort+processor, eller vill du också ha moderkort, minne med mera? Det ska köpas nytt, eller är begagnat ett alternativ? Tänker du överklocka någonting?

Om du vet bra och billigt moderkort och minne så kan du visa också aa tänker överklocka men allt ska va nytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joselago:

Om du vet bra och billigt moderkort och minne så kan du visa också aa tänker överklocka men allt ska va nytt.

Om du ska överklocka ska du inte köpa "ett billigt moderkort".
Vad har du för komponenter just nu? Du kommer troligtvis tjäna bra mycket mer på att använda nuvarande delar och uppgradera vissa enbart.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av joselago:

Ska bygga en ny dator som jag bara kommer spela csgo på, har en 144hz skärm så behöver hög fps.
Räcker en budget på 7k eller ska man spendera mer?
Och vad för grafikkort och processor skulle ni rekommendera för ett inte så högt krävande spel som csgo?
Tack på förhand

Som tidigare ägare av en 144 Hz skärm kan jag säga att mitt GTX 660 räckte för att köra CS:GO i över 140 Hz på högsta inställningarna (borträknat AA som var på x2 om jag inte minns fel), med några enstaka drops på vissa banor (dock ej märkbara, för mig). Med andra ord behövs inte ett så bra kort, som du verkar vara medveten om. Därav skulle jag säga att ett GTX 960 räcker för dina krav.

Går vi vidare till processorn är det samma ton som klingar. Min i5-2320 på 3 GHz räcker gott och väl, varför jag rekommenderar dig att helt enkelt köpa en billig och bra i5:a (eventuellt att du borde köpa en k-modell, för att framtidssäkra bygget en aning).

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super