Rymdäventyret Pollen till Oculus Rift, HTC Vive och OSVR tidigt 2016

Permalänk
Melding Plague

Rymdäventyret Pollen till Oculus Rift, HTC Vive och OSVR tidigt 2016

Finska Mindfield Games tillkännager att det omtalade äventyrsspelet Pollen är på väg till så gott som samtliga VR-plattformar, inklusive Sony Project Morpheus.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vill testa detta nu!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Ibland måste man bara älska framtiden... ibland.

Permalänk
Medlem

Om man är allergisk då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aloysius:

Om man är allergisk då?

Då får du köpa Day One-DLC:et "Clarityn"!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Det var nog den tråkigaste teasern jag någonsin sett...

Påminde om Alien Isolation, vilket jag körde med rift.

Mådde illa hela tiden...

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin_cs:

Påminde om Alien Isolation, vilket jag körde med rift.

Mådde illa hela tiden...

Jag mådde illa när jag såg första Alien filmen också... så frågan är om det är Alien serien, eller VR:n.

Permalänk
Medlem

Underbart. Hoppas att "multi-VR"-stöd håller i sig till fler spelutvecklare.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Bra nyheter och spelet ser grafiskt väldigt bra ut! Känns som en tittel jag vill ha tillsammans med releasen av Oculus!

Permalänk

Bara proppa i sig antihistamin då

Permalänk
Medlem

fan blir man så illamående av Rift? Jag kan inte äns titta vad klockan är på mobilen utan att bli illamående i bilen... är det kört för mig då?

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

fan blir man så illamående av Rift? Jag kan inte äns titta vad klockan är på mobilen utan att bli illamående i bilen... är det kört för mig då?

I grunden är det samma problem fast omvänt.

I bilen så säger dina ögon ( som ser mobilen ) att du sitter still medans balans sinnet säger att du rör på dig.
I VR så säger dina ögon att du rör på dig medan balans sinnet säger att du sitter still.

En stor del av illamåendet går dock att bygga bort, dels med bättre utrustning och programmering från t.ex. oculus, och dels med bättre anpassade spel där du undviker för hastiga rörelser med kameran och onaturliga rörelser.

Det som är häftigt i vanliga spel så som att åka bergodalbana eller springa runt vilt skjutandes, hoppandes och strafandes blir i VR ordentligt illamående framkallande för i princip alla.

I VR är det istället många gånger häftigare att gå runt lugnt och utforska omgivningen och djupare uppleva världen där, samt de karaktärer och människor som bor där.

Jag tror pusselspel, äventyrsspel eller spel där man minskar illamåendet genom att sitta i en cockpit eller kör bil kommer bli mest populära till VR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

I grunden är det samma problem fast omvänt.

I bilen så säger dina ögon ( som ser mobilen ) att du sitter still medans balans sinnet säger att du rör på dig.
I VR så säger dina ögon att du rör på dig medan balans sinnet säger att du sitter still.

En stor del av illamåendet går dock att bygga bort, dels med bättre utrustning och programmering från t.ex. oculus, och dels med bättre anpassade spel där du undviker för hastiga rörelser med kameran och onaturliga rörelser.

Det som är häftigt i vanliga spel så som att åka bergodalbana eller springa runt vilt skjutandes, hoppandes och strafandes blir i VR ordentligt illamående framkallande för i princip alla.

I VR är det istället många gånger häftigare att gå runt lugnt och utforska omgivningen och djupare uppleva världen där, samt de karaktärer och människor som bor där.

Jag tror pusselspel, äventyrsspel eller spel där man minskar illamåendet genom att sitta i en cockpit eller kör bil kommer bli mest populära till VR.

Ja de som gillar tvitchiga FPS-spel bör nog inte titta åt VR på ett bra tag. Det är helt enkelt inte rätt genre för tekniken.

Ett sätt att undvika illamående helt och hållet är att röra sig i verkligheten exakt som du rör dig i spelvärlden. HTC Vive är ju främst lämpat för detta med "room-scale VR" som de kallar det.

Nackdelen är såklart att du måste designa spelet kring detta (och dessutom ta hänsyn till olika stora VR-utrymmen som folk har), samt att man just måste ordna ett dedikerat VR-utrymme hemma.

Jag har mutat in ca 3x3 meter i hemmakontoret till VR iaf. Får se om det måste utökas.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk

Det tycks känna att de är vänligt vanligt att man mår illa, har inte provat Ocultus Rift, vänta just nu på färdigt produkten.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

I grunden är det samma problem fast omvänt.

I bilen så säger dina ögon ( som ser mobilen ) att du sitter still medans balans sinnet säger att du rör på dig.
I VR så säger dina ögon att du rör på dig medan balans sinnet säger att du sitter still.

En stor del av illamåendet går dock att bygga bort, dels med bättre utrustning och programmering från t.ex. oculus, och dels med bättre anpassade spel där du undviker för hastiga rörelser med kameran och onaturliga rörelser.

Det som är häftigt i vanliga spel så som att åka bergodalbana eller springa runt vilt skjutandes, hoppandes och strafandes blir i VR ordentligt illamående framkallande för i princip alla.

I VR är det istället många gånger häftigare att gå runt lugnt och utforska omgivningen och djupare uppleva världen där, samt de karaktärer och människor som bor där.

Jag tror pusselspel, äventyrsspel eller spel där man minskar illamåendet genom att sitta i en cockpit eller kör bil kommer bli mest populära till VR.

Såå.. om han sätter på sig ögonbindel och sätter sig i bergochdalbanan, spyr han då?

Taskigt läge att han sådana problem. Själv kämpar jag varje vecka med svindel när jag ska upp på stegar eller annat...