Permalänk
Medlem

budget telefon

Hejsan,
Jag söker en bra budget telefon med android, vilka tycker ni är dem bästa under 1K?
Jag själv har kollat på asus zenfone4 och huawei ascend y550, vad tycker ni om dem?
Ska använda telefonen till surf, youtube, skärm till min action kamera, lättare spel och det dagliga på instagram, fb mm!
Är glad för alla svar, men har en budget på 1K då jag inte lägger pengar på mobiler!

Permalänk
Medlem
Skrivet av daquit:

Hejsan,
Jag söker en bra budget telefon med android, vilka tycker ni är dem bästa under 1K?
Jag själv har kollat på asus zenfone4 och huawei ascend y550, vad tycker ni om dem?
Ska använda telefonen till surf, youtube, skärm till min action kamera, lättare spel och det dagliga på instagram, fb mm!
Är glad för alla svar, men har en budget på 1K då jag inte lägger pengar på mobiler!

För någon hundralapp mer moto e, för ett par hundralappar mer moto g. Vet inte vad den nya moto g som precis släppts kommer kosta, men säg runt 2000 så är det ju natt och dagskillnad på upplevelse.

Fördelar med mototelefonerna: högtalare på framsidan, moto g kanske bara har en och moto e 2st, osäker. Men sitter på framsidan iaf.
Den andra fördelen är att det är i princip vanilla android, dvs inget bloat, inget som segar ner telefonen osv. Många som haft nyaste moto g tex upplever den som mycket snabbare och responsiv än lg g4.

Sista fördelen är att motorola brukar vara rätt snabba med uppdateringar till sina telefoner, har du någon annan så ska du vara glad om du ens får en uppdateringen, speciellt i de lägre prisklasserna.