Permalänk
Medlem

köpa ny router

Får ibland väldigt dålig ping när jag spelar, det kan gå från 50 till 500 och sen till 50 på några sekunder, som ni kan tänka er är det väldigt jobbigt att spela med.
Jag tror att det är Telias router som är problemet så jag kontaktade deras kund service och frågade om det hade varit möjligt att sätta in min egna router.
svaret jag fick är att jag måste ha kvar modemet jag fått av dem för att tv ska fungera med det skulle gå att ansluta en egen router som sköter allt med internet.

Någon som vet om detta skulle kunna hjälpa mot mitt problem?

Har för övrigt internet via tele-jack.

Permalänk
Medlem

Tror gör man i kyrkan!

Eftersom du tycks inte ha undersökt vad ditt problem kan bero på så är det svårt att veta om en ny router löser ditt problem.
Har du pengar så är det bara att knalla in en butik och köpa en router för 1000 kr och testa.

Alternativet är att du lägger ned några minuter och felsöker för att se om du kanske kan hitta orsaken.

Min första fråga till dig, använder du kabel eller spelar du via ditt trådlösa?

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrusE:

Tror gör man i kyrkan!

Eftersom du tycks inte ha undersökt vad ditt problem kan bero på så är det svårt att veta om en ny router löser ditt problem.
Har du pengar så är det bara att knalla in en butik och köpa en router för 1000 kr och testa.

Alternativet är att du lägger ned några minuter och felsöker för att se om du kanske kan hitta orsaken.

Min första fråga till dig, använder du kabel eller spelar du via ditt trådlösa?

jag använder kabel,
har haft problemet förut, och har oftast löst sig genom att jag har fått en ny router av dem, men sen kommer samma problem efter några månader.

Permalänk
Medlem

Installera pingplotter och kör det medan du spelar. När problemet uppstår, ta en bild med minst 3600 samples och ladda upp så att vi kan se hur det ser ut.

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palmsen:

Har för övrigt internet via tele-jack.

Om ni är flera som delar på adsl anslutningen så kan det lätt bli problem och det hjälper troligtvis inte med en ny router. Problemet är att du fyller upp den lilla upload kapaciteten, även om du bor själv så kan det fortfarande bli problem om du kopplar upp en massa tjänster eller enheter som smartphones och surfplattor.