Qi laddning Samsung galaxy S5

Permalänk

Qi laddning Samsung galaxy S5

Hej! Jag har funderat på Qi laddning till min SGS5 och hade då tänkt ha en sån man sätter under batteriluckan. Men har lite funderingar och hoppas på att folk kan svara.

1. Hur blir det med vattentåligheten? Kommer batteriluckan bukta lite och på så sätt tappa sin funktion?

2. Hur blir det med värme?

3. Vilken har ni att rekommendera?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Varför hålla på med någon kinapryl som kan glappa lite osv. (har för mig jag såg en som hade ett sånt där kort under och fick lägga det försiktigt och sätta på baksidan ännu försiktigare då kortet i princip bara låg löst på anslutningarna.

Bättre att köpa original för en hundring mer och bibehålla vattenskyddet isf. http://www.kjell.com/sortiment/telefoni-kommunikation/mobilte...

Har för mig de finns även ett kit där samsungs trådlösa laddare och bakstycke säljs tillsammans för rätt små pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av erik49563:

Hej! Jag har funderat på Qi laddning till min SGS5 och hade då tänkt ha en sån man sätter under batteriluckan. Men har lite funderingar och hoppas på att folk kan svara.

1. Hur blir det med vattentåligheten? Kommer batteriluckan bukta lite och på så sätt tappa sin funktion?

2. Hur blir det med värme?

3. Vilken har ni att rekommendera?

Tack på förhand!

Antennen är väldigt tunn och påverkar inte profilen märkbart. Hur det blir med vattenskyddet vet jag inte men det ska inte störa om du ser till att köpa en som stämmer med modellen. Värmen ska inte heller påverkas märkbart då det är en väldigt tunn plastbit som håller en koppartråd på plats. Precis som inlägget innan mig länkar till, men som inte är fatstejpat på bakstycket.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Hedersmedlem

Håller med @creativ, enda nackdelen med Samsungs eget skal är att mobilen blir lite tjockare (kan bli problem med tillbehör). Fordelen är att telefonen ligger plant och att NFC fungerar som vanligt.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Hej alla! Ja då blir det skal istället, att den blir lite tjockare gör inte mig någonting
Tack för svaren!

Skickades från m.sweclockers.com