Glömt någon inställning i routern eller är det något fel på den?

Permalänk
Avstängd

Glömt någon inställning i routern eller är det något fel på den?

Hej jag köpte den här routern på mediamarkt http://www.mediamarkt.se/mcs/product/_TP-LINK-TL-WR841N,90952...

Jag har under en längre tid tappat connection till denna via wifi från min dator, det händer då och då om jag har för mycket filkar uppe på datorn. Sen har jag haft en annan router som inte hade detta problemet men den gick sönder så jag köpte denna istället. Jag får också olika mbps jag har 30/30 får ibland 16/16 och 12/12 ibland 28/28 som den oftast står på. När jag kör med sladd då får jag stabilt 30/30 hela tiden. Jag funderar på om det är någon inställning i routern som kan lösa problemet eller om jag ska kasta den och köpa en ny typ satsa på en D-Link istället. Jag köpte denna för 2 månader sedan.

Permalänk
Medlem
  • TP-LINK

  • 249 kr

  • Trådlöst

Det är inte möjligt att en sådan lösning skulle fungera bra.

Och nej, D-link är inte bättre.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av Farbror Krut:

Hej jag köpte den här routern på mediamarkt http://www.mediamarkt.se/mcs/product/_TP-LINK-TL-WR841N,90952...

Jag har under en längre tid tappat connection till denna via wifi från min dator, det händer då och då om jag har för mycket filkar uppe på datorn. Sen har jag haft en annan router som inte hade detta problemet men den gick sönder så jag köpte denna istället. Jag får också olika mbps jag har 30/30 får ibland 16/16 och 12/12 ibland 28/28 som den oftast står på. När jag kör med sladd då får jag stabilt 30/30 hela tiden. Jag funderar på om det är någon inställning i routern som kan lösa problemet eller om jag ska kasta den och köpa en ny typ satsa på en D-Link istället. Jag köpte denna för 2 månader sedan.

TP-link och D-link är två märken som gör budget routers och ena i alla fall gör det inte bra heller. TP-link ska tydligen fungera någorlunda i lite högre prisklasser

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd

Har ni någon ni kan rekommendera ? Helst max 500 spänn om det finns. För när jag kör en annan router så fungerar det felfritt fast den går bara att använda för WIFI och behöver för sladd också.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Farbror Krut:

Har ni någon ni kan rekommendera ? Helst max 500 spänn om det finns. För när jag kör en annan router så fungerar det felfritt fast den går bara att använda för WIFI och behöver för sladd också.

Vill du verkligen köpa en till och bli missnöjd för att sedan behöva köpa ytterligare en? Lägg runt 800-1000kr och så har du en router som håller tills standarden blir allt för utdaterad.

Det här verkar prisvärt asus, dock ingen personlig erfarenhet. Kör själv med en Netgear i den ovannämnda prisklassen och har aldrig strulat.

Permalänk
Medlem

https://www.komplett.se/asus-rt-ac51u-dual-band-router/838251 skulle jag rekommendera som håller sig inom din budget.

Visa signatur

ABC 80

Permalänk
Avstängd

@Teoror: Tack. Har 30/30 via stadsnätet. Så det är bara koppla in från väggen till routern som jag gjorde med denna?

Permalänk
Medlem

Det ska bara vara att tuta och köra@"Farbror Krut":

Visa signatur

ABC 80

Permalänk
Avstängd

@Teoror: Vad kan det vara för fel på den gamla ?