Permalänk
Medlem

Dags för nytt headset

Tjena Swec!

Nu är dags för ett nytt headset då mitt Steelseries Siberia V2 har gjort sitt som jag har haft i snart 4 år.

Jag vill ha ett väldigt bra headset för en liten peng och då kollade jag först Aliexpress och hittade de här:

http://www.aliexpress.com/store/product/Free-Shipping-Razer-K...

http://www.aliexpress.com/store/product/Free-Shipping-Steelse...

Vad rekommenderar ni?

Permalänk
Hedersmedlem

Skulle jag köpa nytt nu skulle det bli QPAD QH-85 eller QH-90.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Skulle jag köpa nytt nu skulle det bli QPAD QH-85 eller QH-90.

Jag har QH-90 och känner mig väldigt nöjd. De kostade lagom mycket och ljudet är verkligen förvånansvärt bra.

Permalänk
Medlem

Skulle personligen inte beställa något så dyrt från Aliexpress, då risken för kopior är stor, samt att reklamationsärenden blir otroligt jobbiga. Bättre att satsa på att köpa t.ex ett par QH-85 från Sverige.

Permalänk
Medlem

Skulle satsa på ett Sennheiser headset, maken till kvalité har jag aldrig sett i ett gaming headset.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig, efter att ha ägt ett par vanliga hörlurar och separat mick i en jäkla massa år, gå tillbaka till headset igen, just för att kvalitén i både mick (allt som oftast) och ljud (så gott som alltid) är mycket sämre.

Vad kan du tänka lägga ut, max?

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Plantronics Gamecom 780 brukar kunna finnas att hitta rätt billigt och det är närmast en fröjd att sitta över voicecoms med någon som brukar ett par. Avsaknaden av bakgrunds-surr är fantastisk!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Skulle aldrig, efter att ha ägt ett par vanliga hörlurar och separat mick i en jäkla massa år, gå tillbaka till headset igen, just för att kvalitén i både mick (allt som oftast) och ljud (så gott som alltid) är mycket sämre.

Vad kan du tänka lägga ut, max?

Ber om ursäkt för att jag inte var online tidigare, hade saker att göra.

Jag lägger nog max 700kr.