ASUS G750JM 17.3" Full HD, säljes eller bytes

Permalänk
Medlem

ASUS G750JM 17.3" Full HD, säljes eller bytes

Tjena!

Är nu på jakt efter en stationär dator, och säljer då min nuvarande trotjänare. Fungerar klockrent i princip alla spel jag testat (dock inte på ultramegahögheavenblooddragonborn-upplösning). GTA V, Far Cry 4, etc etc.

Kan även tänka mig byta datorn mot en stationär speldator, kan även lägga en slant emellan.

Kan skickas mot fraktkostnad!

Vi börjar med bud på 6000:- så får vi ser vart vi hamnar. Reserverar mig att inte sälja datorn om jag inte är nöjd med bud. Vill inte ha några bud i PM, utan här i tråden, för allas trevnad och säkerhet.

Må väl!

/Christian

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Hej!

Kan man se lite fler speccs än de som ligger i rubriken?=)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Knowledge Seeker :)

Permalänk
Medlem

@Swepz: Hej! ca 1år!

Permalänk
Medlem

Hej, Är intresserad av den å en väns barns vägnar som har funktionshinder. Som bor inte så långt ifrån dig. Är därför extra mån om att den är ok. Har därför dessa frågor
a) har du kvitto på den ? (som bla bekräftar åldern. Den har ju utgått ur sortimentet)
b) har du kört den i normal slitage tex drifttemperatur/inte överklockat den etc ?
c) Har den exakt den spec som står att finna på en ASUS G750JM?
d) Är några delar bytta? Om ja vilka delar och varför?
e) Har den några skavanker/egenheter? (mer än normalt slitage)

Visa signatur

nemiva
______________
Enskede

Permalänk
Medlem

Hej! Kvitto finns, dock måste jag hitta det först bland mina pärmar. Den är körd normalt då jag inte har behövt den extra kraften man kan få ut. Dock är det aldrig rekommenderar att klocka en bärbar dator, dels för hårdvaran i sig samt garanti.

Inga delar är bytta, utan allt är helt original och i sin ordning. Inga skavanker vad jag har sett. Skall kolla extra noga för Er skull.

I övrigt är det en suverän portabel speldator som klarar alla dagens spel. Vill även påpeka att jag själv är väldigt mån om mina produkter.

Vill även tillägga att ledande bud är på 7500:- via en "Köp och Sälj" sida på Facebook. Hoppas ni finner den datorn ni söker.

/C

Skrivet av nemiva:

Hej, Är intresserad av den å en väns barns vägnar som har funktionshinder. Som bor inte så långt ifrån dig. Är därför extra mån om att den är ok. Har därför dessa frågor
a) har du kvitto på den ? (som bla bekräftar åldern. Den har ju utgått ur sortimentet)
b) har du kört den i normal slitage tex drifttemperatur/inte överklockat den etc ?
c) Har den exakt den spec som står att finna på en ASUS G750JM?
d) Är några delar bytta? Om ja vilka delar och varför?
e) Har den några skavanker/egenheter? (mer än normalt slitage)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Gå vidare med bud

@Chrillthebill: Bra svar. Jag tror hon vill gå vidare med bud. Men jag skall kolla. Jag hade ett ok i förväg att lägga upp till 7000:- . Det är trots allt hennes sparpengar och inte mina.

PS. Du har rätt. Överklockning kan slita fan på en maskin . Laptop i synnerhet. För dryga 15 år sen var folk helt som galna i att överklocka, så tangenterna nästan smälte av värmen ha ha.

Visa signatur

nemiva
______________
Enskede

Permalänk
Medlem

Jag kan gå med på 7000:- vid upphämtning i sådana fall.

Mvh

Skrivet av nemiva:

@Chrillthebill: Bra svar. Jag tror hon vill gå vidare med bud. Men jag skall kolla. Jag hade ett ok i förväg att lägga upp till 7000:- . Det är trots allt hennes sparpengar och inte mina.

PS. Du har rätt. Överklockning kan slita fan på en maskin . Laptop i synnerhet. För dryga 15 år sen var folk helt som galna i att överklocka, så tangenterna nästan smälte av värmen ha ha.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Datorn finns fortfarande kvar för er andra som var intresserade.

Permalänk
Medlem

ursäkta min frånvaro

@Chrillthebill: Är tillbaka efter paddling i sommarens bästa väder. jag trodde laptoppen var borta. Hur som helst jag har nu fått svar från henne (och hennes pappa) map ditt svar. 7000:- med hämtning är ok.

Skickar dig PM med lite kontaktuppgifter mm.

Visa signatur

nemiva
______________
Enskede

Permalänk
Medlem
Skrivet av nemiva:

@Chrillthebill: Är tillbaka efter paddling i sommarens bästa väder. jag trodde laptoppen var borta. Hur som helst jag har nu fått svar från henne (och hennes pappa) map ditt svar. 7000:- med hämtning är ok.

Skickar dig PM med lite kontaktuppgifter mm.

Datorn är då reserverad till "nemiva". Kommer uppdatera tråden samt skicka ut meddelande till dem andra som svarat i PM (trots att jag skrev att budgivning sker här).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillthebill:

Datorn är då reserverad till "nemiva". Kommer uppdatera tråden samt skicka ut meddelande till dem andra som svarat i PM (trots att jag skrev att budgivning sker här).

Finns datorn kvar?

Permalänk
Medlem

@Belzer:

Datorn är såld!