Går det inte att köpa LED lysrör storlek T5?

Permalänk
Medlem

Går det inte att köpa LED lysrör storlek T5?

Ja som rubriken säger, finns det inga sådana lysrör i hela Sverige? Har letat i en timme på nätet och det enda jag hittade var det här: http://global-led.se/index.php?route=product/product&product_... dock saknar de köpvillkor och verkar allmänt skumt, dessutom ger lysröret 2200 lumen, runt 1000 är vad jag skall ha.

Kan någon vänlig själv hjälpa mig hitta ett LED lysrör under 13W med storleken T5 och längden 60cm som kostar mindre än 399kr?

Permalänk
Medlem

Tack så hemskt mycket! Verkade haft omöjligt att få tag på.

Dock mätte jag precis, och jag behöver ett 517mm långt lysrör, verkar vara specialmått. Det enda LED röret jag hittat som är 517mm finns på Alibaba, och jag har inget företag.

Permalänk
Skrivet av Baxtex:

Tack så hemskt mycket! Verkade haft omöjligt att få tag på.

Dock mätte jag precis, och jag behöver ett 517mm långt lysrör, verkar vara specialmått. Det enda LED röret jag hittat som är 517mm finns på Alibaba, och jag har inget företag.

Kolla om det går att få tag på via aliexpress, vilket är den "privata" versionen av Alibaba.

Permalänk

Ska jag vara ärlig så hade jag unvikit att importera just något sådan. Är flera svenska tillverkare som har problem med att få igenom sina rör då elsäkerhetsverket hittat brister. Armaturens CE godkände försvinner då den ursprungligen inte är gjord för ledlysrör utan vanliga T5 lysrör. Det kommer säkert att lysa, men då det hela tiden hittas brister på just ledlysrör och de får försäljningsförbud så hade jag passat mig för att implementera dem själv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Franzenmannen:

Kolla om det går att få tag på via aliexpress, vilket är den "privata" versionen av Alibaba.

Behövs inte, lämnade tillbaka lampan istället och köpte en annan.

Skrivet av DasBoot_swe:

Ska jag vara ärlig så hade jag unvikit att importera just något sådan. Är flera svenska tillverkare som har problem med att få igenom sina rör då elsäkerhetsverket hittat brister. Armaturens CE godkände försvinner då den ursprungligen inte är gjord för ledlysrör utan vanliga T5 lysrör. Det kommer säkert att lysa, men då det hela tiden hittas brister på just ledlysrör och de får försäljningsförbud så hade jag passat mig för att implementera dem själv.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej jag vet, men verkar finnas extremt litet utbud på t5 rör, man kanske skulle börja sälja sådana själv? ^^