Misslyckade manuella Win10 installationer

Permalänk

Misslyckade manuella Win10 installationer

Den korta versionen: Om mina försök att manuellt uppdatera min Windows 7 maskin till Windows 10 misslyckats - Kommer den automatiska reservations-uppdateringen fungera?

Den långa versionen:
Jo, jag har en reservation på Windows 10 som många andra men ville gärna uppdatera i förväg. Så jag har försökt att manuellt uppdatera min Win7 maskin med en hel rad metoder, men ingen av dem fungerar.
Har försökt att...
*Uppdatera direkt med Media Creation Tool.
*Skapa installations USB.
*Tanka ner ISO filen och mounta den.
*Välja bort/till att installeringen ska installera kompabilitetsuppdateringar.
*Ta bort innehåll i /Softwaredistribution/Download och köra cmd kommandot.
*Lägga till registrernyckeln för att tillåta uppdateringen.
Osv. osv. Resultatet förblir detsamma - Kommer upp en ruta som säger "uppdateringen misslyckades".

Det gör mig inte så mycket att vänta men med tanke på att allt jag provat har misslyckats - Kommer den automatiska reservations-uppdateringen lyckas?

Tacksam för svar/teorier!

Permalänk
Avstängd

Jag försökte på en av mina datorer med uppgradering via media creation tool och det misslyckades och jag orkade inte försöka igen. Dagen efter så kom uppdateringen via Windows Update, dock fastnade den efter installation och konfiguration på en svart skärm med "Hej" varpå jag stängde av hårt och har inte testat igen. Men installationen startade och gick bra fram tills dess så du behöver nog inte oroa dig.

Permalänk
Medlem

Min 4 år gamla installation av windows 7 home premium gick det inge bra att uppgradera. Försökte iof endast en gång. Installerade om win7 och gjorde uppgraderingen på det. Sedan gjorde jag en ren installation. Allt med media creation tool.

Permalänk
Skrivet av FabriciusRex:

Min 4 år gamla installation av windows 7 home premium gick det inge bra att uppgradera. Försökte iof endast en gång. Installerade om win7 och gjorde uppgraderingen på det. Sedan gjorde jag en ren installation. Allt med media creation tool.

Du menar inte bara att du införskaffade OS:et 4 år sedan men också att din nuvarande installation är 4 år gammal? Damn! Min kan inte vara äldre än 1.5 år och den är redan knepig -.-

Skrivet av snajk:

Jag försökte på en av mina datorer med uppgradering via media creation tool och det misslyckades och jag orkade inte försöka igen. Dagen efter så kom uppdateringen via Windows Update, dock fastnade den efter installation och konfiguration på en svart skärm med "Hej" varpå jag stängde av hårt och har inte testat igen. Men installationen startade och gick bra fram tills dess så du behöver nog inte oroa dig.

Det enda jag kan göra just nu är väl att vänta och hoppas antar jag?

Permalänk
Avstängd

@Wild_Thing: När jag startade igen gick det bra. Hej stod bara någon sekund och sen var det typ klart.

Permalänk
Skrivet av snajk:

@Wild_Thing: När jag startade igen gick det bra. Hej stod bara någon sekund och sen var det typ klart.

Okaj, det är ju hoppfullt ändå. Tack