Permalänk
Inaktiv

Följda trådar.

Varför måste man automatiskt få information att en tråd har blivit kommenterad, fastän man inte har det alternativet aktiverat i sin profil? Nu senast var med de nya processorerna där jag läste några kommentarer, men likt för annat får jag notiser om att nya inlägg har gjorts i tråden?

Den nya versionen av Sweclockers är en sån enorm besvikelse att det saknas ord för det. Jag kan inte ens få reda på alla trådarna jag tydligen följer, och ta bort dom!

...och integrationen med att "dela på Facebook"...på riktigt? Jag har flest rader i adblock när det kommer till er sida. Den är så nerklottrad med skit att det inte längre är en fröjd att läsa vad som skrivs här.

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Segas:

Varför måste man automatiskt få information att en tråd har blivit kommenterad, fastän man inte har det alternativet aktiverat i sin profil? Nu senast var med de nya processorerna där jag läste några kommentarer, men likt för annat får jag notiser om att nya inlägg har gjorts i tråden?

Vilken tråd och typ av notiser är det det gäller? Har någon @pingat dig?

Citat:

Den nya versionen av Sweclockers är en sån enorm besvikelse att det saknas ord för det. Jag kan inte ens få reda på alla trådarna jag tydligen följer, och ta bort dom!

Du kan se och hantera de trådar du bevakar på den här sidan:
http://www.sweclockers.com/forum/foljda

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Biberu:

Vilken tråd och typ av notiser är det det gäller? Har någon @pingat dig?

Du kan se och hantera de trådar du bevakar på den här sidan:
http://www.sweclockers.com/forum/foljda

Det gäller alla trådar som jag besöker eller skriver i och som jag skrev så hjälper det inte att markera alla trådar och välja "sluta följ" - för det fungerar inte ändå! Går jag in på en av de 30 trådar som listas där, står det fortfarande att jag följer dessa...rätt värdelöst system, om du frågar mig.

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Segas:

Det gäller alla trådar som jag besöker eller skriver i och som jag skrev så hjälper det inte att markera alla trådar och välja "sluta följ" - för det fungerar inte ändå! Går jag in på en av de 30 trådar som listas där, står det fortfarande att jag följer dessa...rätt värdelöst system, om du frågar mig.

Har du klickat på "OK" för att bekräfta åtgärden då också?

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Biberu:

Har du klickat på "OK" för att bekräfta åtgärden då också?

...ursäkta mitt ordval, men jag är inte dum i huvudet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Legendarisk

@Segas: Det var i uteslutningssyfte. Har du ett exempel på en tråd du inte kan sluta följa?

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Biberu:

@Segas: Det var i uteslutningssyfte. Har du ett exempel på en tråd du inte kan sluta följa?

Jag har 30 just nu, hur många vill du ha? Om du är redaktionens webbutvecklare så borde du snabbt kunna se hur mitt konto är länkat till olika trådar, eller?

Faktum är jag knappt använder Sweclockers mer sedan den senaste "uppdateringen". Allting fungerade innan, nu är det bara skräp och varje tråd och inlägg ska delas på Facebook...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Segas:

Jag har 30 just nu, hur många vill du ha? Om du är redaktionens webbutvecklare så borde du snabbt kunna se hur mitt konto är länkat till olika trådar, eller?

Faktum är jag knappt använder Sweclockers mer sedan den senaste "uppdateringen". Allting fungerade innan, nu är det bara skräp och varje tråd och inlägg ska delas på Facebook...

Skickades från m.sweclockers.com

Nu får du lugna ner dig och fixa attityden. Tycker du så extremt illa om nya SweClockers får du helt enkelt komma med trevlig och konstruktiv kritik. Är det inte aktuellt att ställa upp på kan jag inte mer än beklaga.

Biberu försöker hjälpa dig att lista ut vad som kan vara problemet, och måste han givetvis ställa lite kontrollfrågor samt bolla med dig vad du testat för åtgärder. Från vår ände ser allt nämligen ut att fungera som det ska, vilket gör att vi behöver mer information från dig.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Segas:

Jag har 30 just nu, hur många vill du ha?

Jag behöver dels exempel på en tråd du har slutat följa, d.v.s. den dyker inte längre upp under följda trådar, men som fortfarande indikeras som bevakad i andra sammanhang, och naturligtvis vilka detta är. Sedan undrar jag fortfarande vilka notiser det är du har fått?

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av emilakered:

Nu får du lugna ner dig och fixa attityden. Tycker du så extremt illa om nya SweClockers får du helt enkelt komma med trevlig och konstruktiv kritik. Är det inte aktuellt att ställa upp på kan jag inte mer än beklaga.

Biberu försöker hjälpa dig att lista ut vad som kan vara problemet, och måste han givetvis ställa lite kontrollfrågor samt bolla med dig vad du testat för åtgärder. Från vår ände ser allt nämligen ut att fungera som det ska, vilket gör att vi behöver mer information från dig.

Det är inget fel på min attityd. Häng inte upp dig på att mina inlägg inte är nedklottrade med glada gubbar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Biberu:

Jag behöver dels exempel på en tråd du har slutat följa, d.v.s. den dyker inte längre upp under följda trådar, men som fortfarande indikeras som bevakad i andra sammanhang, och naturligtvis vilka detta är. Sedan undrar jag fortfarande vilka notiser det är du har fått?

Den senaste tråden som ständigt dyker upp i mina notiser.

http://m.sweclockers.com/test/20862-intel-core-i7-6700k-och-i...

Det enda sättet jag kan bli av med skräpet är att manuellt gå in i varje tråd och trycka på "sluta följ", men det är trådar som knappt reagerar på det ens och vissa aktiveras igen av nån underlig anledning.

Frågan är, vad har du/ni gjort med sidan i förhållande till föregående version?

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Segas:

Den senaste tråden som ständigt dyker upp i mina notiser.

http://m.sweclockers.com/test/20862-intel-core-i7-6700k-och-i...

Det enda sättet jag kan bli av med skräpet är att manuellt gå in i varje tråd och trycka på "sluta följ", men det är trådar som knappt reagerar på det ens och vissa aktiveras igen av nån underlig anledning.

Det är svårt att hjälpa dig utan mer information om problemet; kan du förtydliga vad det är för notiser du får? Sedan antar jag att det är kommentarstråden till artikeln du länkar till som åsyftas? Eller är det faktiskt länken till artikeln som dyker upp för dig? Uppstår problemet på mobilsidan eller den fullstora siten? Förstår jag dig rätt så slutar du alltså följa kommentarstråden, den försvinner ur följda trådar, men en stund senare har den återvänt till följda trådar?

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Inaktiv

Det spelar ingen roll om det är mobil eller på datorn (Safari / Chrome). Så fort jag har läst en tråd, utan att ens skriva något, så följs den, fastän funktionen är avstängd flera gånger om.

Det jag får är att hela min citat-Ida fylls med "ett nytt inlägg har gjorts i [tråd]".

Edit: Fel av mig. Nu den senaste timme har mina 30 ofrivilligt följda trådar utökats med 8 SIDOR?!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Emil, du som redaktör kan radera mitt konto från Sweclockers helt och hållet. Efter 9 aktiva år så känner jag att jag har fått nog.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Segas:

Det spelar ingen roll om det är mobil eller på datorn (Safari / Chrome). Så fort jag har läst en tråd, utan att ens skriva något, så följs den, fastän funktionen är avstängd flera gånger om.

Det jag får är att hela min citat-Ida fylls med "ett nytt inlägg har gjorts i [tråd]".

Edit: Fel av mig. Nu den senaste timme har mina 30 ofrivilligt följda trådar utökats med 8 SIDOR?!

Det är inte så att du har råkat blanda ihop flikarna "lästa trådar" och "följda trådar" med varandra? Såvitt jag kan se finns det inte heller någon aktiv bevakning på kommentastråden för den artikel du länkar till. Ingen av dessa har dock något med dina citat att göra, det är helt separata funktioner.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Segas:

Emil, du som redaktör kan radera mitt konto från Sweclockers helt och hållet. Efter 9 aktiva år så känner jag att jag har fått nog.

Det var tråkigt, men vi kan anonymisera ditt konto åt dig om du önskar.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Biberu:

Det är inte så att du har råkat blanda ihop flikarna "lästa trådar" och "följda trådar" med varandra? Såvitt jag kan se finns det inte heller någon aktiv bevakning på kommentastråden för den artikel du länkar till. Ingen av dessa har dock något med dina citat att göra, det är helt separata funktioner.

Nej, funktionerna är inte missförstådda, det är ganska logiska namnvalet hyfsat lätt förståelse för sin innebörd. Allting dyker dock upp under Citat, oavsett.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Biberu:

Det var tråkigt, men vi kan anonymisera ditt konto åt dig om du önskar.

Onödigt arbete. Jag har inte längre något mer att ge den här sidan.

Skickades från m.sweclockers.com