[LÖST] Möjligt att köra Multihead med helt olika slags bildskärmar?

Permalänk
Skrivet av Commander:

lägg den som /etc/X11/xorg.conf.d/20-nvidia.conf och starta om.

Jag kopierade filen dit men problemet kvarstår.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kioskvältaren:

Jag kopierade filen dit men problemet kvarstår.

Skickades från m.sweclockers.com

Samma fel i loggen?

Om den klagar på Xinerama så testa att lägga till Option "Xinerama" "0"
dvs

Section "ServerLayout" Identifier "Layout0" Screen 0 "Screen0" 0 0 InputDevice "Keyboard0" "CoreKeyboard" InputDevice "Mouse0" "CorePointer" Option "Xinerama" "0" EndSection

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Skrivet av Commander:

Samma fel i loggen?

Om den klagar på Xinerama så testa att lägga till Option "Xinerama" "0"
dvs

Section "ServerLayout" Identifier "Layout0" Screen 0 "Screen0" 0 0 InputDevice "Keyboard0" "CoreKeyboard" InputDevice "Mouse0" "CorePointer" Option "Xinerama" "0" EndSection

Samma fel. Provade lägga till Xineramaraden i båda configfilerna men det hjälpte inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Kioskvältaren:
Båda?

Du skall bara ha 20-nvidia.conf filen. (Du skapade det med sudo också?)
Du kan också testa ta bort båda och hoppas på att den klarar det utan config filen.

Kör bara med 1 skärm så länge för att vara säker på att twinview eller dylikt inte försöker köras igång. Funkar inte det så har du gjort något annat fel då jag aldrig haft dessa problem och kört 3 skärmar med allt från AMD till Nvidia under Linux.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Skrivet av Commander:

@Kioskvältaren:
Båda?

Du skall bara ha 20-nvidia.conf filen. (Du skapade det med sudo också?)
Du kan också testa ta bort båda och hoppas på att den klarar det utan config filen.

Kör bara med 1 skärm så länge för att vara säker på att twinview eller dylikt inte försöker köras igång. Funkar inte det så har du gjort något annat fel då jag aldrig haft dessa problem och kört 3 skärmar med allt från AMD till Nvidia under Linux.

Hittade problemet! I min xorglogg stod det att Xinerama var aktiverat trots att jag avaktiverat det i min 20-nvidia.conf. Problemet var att det fanns en annan config fil där det var aktiverat (/etc/X11/xorg.conf.d/10-monitor.conf). När jag avaktiverade det där fick jag tillbaka bilden. Tusen tack för din vägledning, har varit mycket lärorikt!