Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Dum fråga kanske, överklockning.

Hej!

Jag undrar om min överklockning sparas om jag formaterar om datorn (installerar om windows)?

Tack på förhand!

Mvh Fredrik

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2012

Beror på hur du överklockat. Har du pillat i BIOS ska det inte vara några problem. Har du kört en mjukvara i windows för att ändra, brukar skickas med till vissa moderkort, kan det ha sparats om de sparar i BIOS eller så kan det ej ha sparats om det kräver att mjukvaran är installerad och laddar en profil.
Så... Svaret är kanske. Beskriv situationen lite mer

4670K @ 4,3Ghz | A-data 16GB DDR1600@1866 | PNY GTX 780 ti XLR8 | Samsung Evo 840 250GB | Antec Kühler 1220

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av crumpets:

Beror på hur du överklockat. Har du pillat i BIOS ska det inte vara några problem. Har du kört en mjukvara i windows för att ändra, brukar skickas med till vissa moderkort, kan det ha sparats om de sparar i BIOS eller så kan det ej ha sparats om det kräver att mjukvaran är installerad och laddar en profil.
Så... Svaret är kanske. Beskriv situationen lite mer

Kom ihåg att jag var inne i bios och gjorde överklockningen, var så länge sedan, så har glömt av. Inte lika insatt i datorer längre.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2012

Då ska det inte vara några problem.

4670K @ 4,3Ghz | A-data 16GB DDR1600@1866 | PNY GTX 780 ti XLR8 | Samsung Evo 840 250GB | Antec Kühler 1220