Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013

Klickande Corsair Hydro H100i

Har en Corsair Hydro H100i som har klickat i ca 2 månader, Jag undrar om det är någon som haft liknande problem?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2011

Luft bubblor i pumpen möjligtvis.
Jag lyckades aldrig bli av med mitt oljud. Har min dator liggandes då låter den inte. Trycka lite på slangarna / knacka lätt på pumpen kan funka.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013

@Dekkan: Tack, ska testa set.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013

Pris för begagnad Intel Core i5 2400 3.1 GHz processor

Vad tycker ni vore ett rimligt pris på en Intel Core i5 2400 3.1 GHz processor
S-1155.
https://www.dustinhome.se/product/5010544366/core-i5-2400-31-...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015

@shrghi: typ 500 spänn.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015

@shrghi: Nope.

Trädvy Permalänk
Corsair
Plats
Sverige
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av shrghi:

Har en Corsair Hydro H100i som har klickat i ca 2 månader, Jag undrar om det är någon som haft liknande problem?

Hejsan,

Som de skrivits i tråden tidigare, de låter som att du fått lite luftbubblor i systemet. Testa att klämma på slangarna, knacka på blocket/pumpen och lägga ner datorn på sidan och köra den så ett tag. Hör av dig om de hjälper.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Nyfiken på våra produkter och nyheter? Besök vår hemsida för mer information eller gilla vår Facebook-sida för de senaste nyheterna och tävlingarna! Har du haft något problem med våra produkter? Kolla då in våran supportsida!
| Corsair hemsida | Corsair på Facebook | Corsair RMA & Support | Corsair subform här på Sweclockers |

Mina custombyggen: C.ACE | Chrome 240 | K65 RGB "Battlescarred Edition" | Spec-Edge

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av shrghi:

Som jag skrev i en annan tråd.
Satsa på en Noctua tornkylare ,
6 års garanti,Det bara funkar och funkar......
Corsair har nog tagit sig in på okända marker för dom.
Läser ju dagligen om missnöjda kunder som lagt pengar på deras lågbudgetskräp.

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus VII Hero. Processor Intel 4790K. Med kylare Noctua NH-D14.Grafikkort Asus Strix 970.SLI.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance pro 2133 mhtz.Skärm. Asus VG248QE.
Asus frontbase.