Minnesproblem windows 10

Permalänk

Minnesproblem windows 10

Tjenare swec!

har upptäckt ett smått irriterande problem med min dator, när den varit igång ett par timmar slår minnet i taket.
märkte detta då datorn plötsligt blir väldigt seg efter några timmars användande. kollade då taskmanager och minnet ligger då konstant på 99%.

formaterade datorn då jag satt in Windows 10 så har inte "bara uppgraderat", och inte hunnit installera några program som jag kan tänka mig äter upp allt minne, har hittills bara installerat Skype, battlenet appen & Steam.

är det någon annan som har samma problem eller förslag på någon lösning? datorns specs ser ni i signaturen.
tack på förhand!

Visa signatur

CM NR200P | AMD Ryzen5 3600 | 5700 XT | 64GB DDR4 | 1080p@165HZ

Permalänk
Medlem

Killer NIC-minnesläckan som vanligt. Du kan omöjligt ha sökt innan du gjorde tråden. Avinstallera Killer Network Manager och installera drivrutiner utan Killer-skiten.
http://www.killernetworking.com/support/driver-downloads/item...

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

Killer NIC-minnesläckan som vanligt. Du kan omöjligt ha sökt innan du gjorde tråden. Avinstallera Killer Network Manager och installera drivrutiner utan Killer-skiten.
http://www.killernetworking.com/support/driver-downloads/item...

hej!
jo faktum är att jag googlat lite, däremot hittade jag bara trådar där det rekommenderades att köra nån update-tool och avaktivera något program osv osv, detta var också ¨på engelska så då tänkte jag att jag vänder mig till swec istället..

okej, ska genast testa det, tack för snabbt svar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreyas86:

hej!
jo faktum är att jag googlat lite, däremot hittade jag bara trådar där det rekommenderades att köra nån update-tool och avaktivera något program osv osv, detta var också ¨på engelska så då tänkte jag att jag vänder mig till swec istället..

okej, ska genast testa det, tack för snabbt svar.

Med sökt syftade jag på här i forumet. Det skapas flera trådar i veckan med exakt samma problem. Men bra att du söker någonstans i alla fall, det är mer än vad vissa klarar av.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har ju varit detta problem med Killer NIC väldigt länge och dom har fortfarande inte löst det. Vad är det för tomtar som jobbar där??

Permalänk

Med sökt syftade jag på här i forumet. Det skapas flera trådar i veckan med exakt samma problem. Men bra att du söker någonstans i alla fall, det är mer än vad vissa klarar av.

haha, jorå, jag har sökt

MEN, då jag inte är så jättekunnig på mjukvara å drivrutiner å sånt så får du gärna föklara vad jag ska göra med det du länkade, alltså jag laddade hem en mapp med en massa filer å sånt, men fanns ju ingen "install" fil typ..?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av niclasc:

Har ju varit detta problem med Killer NIC väldigt länge och dom har fortfarande inte löst det. Vad är det för tomtar som jobbar där??

okej, jag har aldrig haft liknande problem förut oavsett OS faktiskt

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av niclasc:

Marketing och Management som på alla ställen! D.v.s. TOMTAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreyas86:

haha, jorå, jag har sökt

MEN, då jag inte är så jättekunnig på mjukvara å drivrutiner å sånt så får du gärna föklara vad jag ska göra med det du länkade, alltså jag laddade hem en mapp med en massa filer å sånt, men fanns ju ingen "install" fil typ..?

Packa upp zippen, öppna enhetshanteraren, leta upp nätverkskortet i listan, uppdatera drivrutin för det, välj drivrutinsprogramvara som redan finns på datorn, peka till den uppackade mappen, klart.

Visa signatur

Permalänk

Packa upp zippen, öppna enhetshanteraren, leta upp nätverkskortet i listan, uppdatera drivrutin för det, välj drivrutinsprogramvara som redan finns på datorn, peka till den uppackade mappen, klart.

okej, tack! man lär sig något nytt varje dag!

Visa signatur

Permalänk

https://i.gyazo.com/c8a5382d3157494fa899a0ae9ea84da7.png

det fungerade! så hatten av

återstår väl att se om problemet återkommer ikväll då det tydligen finns fler faktorer som rör till minnet på Windows 10 enligt andra sidor.
stort tack för hjälpen

Visa signatur