Kan ej boota från SSD efter datorfrys.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014

Kan ej boota från SSD efter datorfrys.

Hej. Kan som sagt inte boota från min SSD (där mitt windows 7 ligger) efter att datorn frös. Jag startade om datorn och då stod det något i stil med att det blev något läsfel i hårddisken och då startade jag om den igen men då koM jag till att det inte gick att boota. I min boot-prio-lista så hittar jag inte SSDn men jag hittar min WD-disk. Har testat å byta kablar osv men hittar den inte.
Please help :'(

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Landskrona
Registrerad
Jun 2007

Vad är det för SSD?
En del äldre SSD'er hade riktigt usla controllers och kunde lägga av utan förvarning, då i form av att de helt enkelt inte längre syntes i BIOS.

Main>> Enthoo Evolv | Z170M-Plus | i5-6600K @ 4.5 @ H100i | GTX 980 @ HG10 H100i | 16GB | 500GB SSD + NAS | CM G650M
HIDs>> Asus VG248QE 144Hz + 2x 24" | Steelseries Rival @ Steelseries QcK+ | QPAD MK-50 | QPAD QH-90 | Audioengine 5+
4K-HT>> Antec Fusion Remote | i5-3470S | GTX 1050 Ti | 8GB | 120GB SSD + NAS | Sony STR-DN860 | Samsung UE60KS7005
Server/NAS>> HP MicroServer Gen8 | Xeon E3-1265L V2 | 16GB | 240GB SSD + 4TB Misc>> OnePlus One | Surface Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Aug 2013

Hittas den inte så kan det bli svårt att göra något åt det. Har du möjlighet att testa kasta i den i en annan dator för att se om den hittas? Om inte den hittas och du ha garanti/reklamationsrätt kvar, så skulle jag rek. dig att reklamera den.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014
Skrivet av Xay0r:

Vad är det för SSD?
En del äldre SSD'er hade riktigt usla controllers och kunde lägga av utan förvarning, då i form av att de helt enkelt inte längre syntes i BIOS.

Det är en kingston hyper fury så den är relativt ny. Tack endå!

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014
Skrivet av JLidback:

Hittas den inte så kan det bli svårt att göra något åt det. Har du möjlighet att testa kasta i den i en annan dator för att se om den hittas? Om inte den hittas och du ha garanti/reklamationsrätt kvar, så skulle jag rek. dig att reklamera den.

Ska testa att sätta i en windowsskiva i datorn och se om det går att hitta den då. Annars får jag be till gud och rota bland mina kvitton. Tack!

Skickades från m.sweclockers.com