Vilken M.2 SSD till Asus Maximus VIII Ranger?

Permalänk

Vilken M.2 SSD till Asus Maximus VIII Ranger?

Hej på er!

Funderar på att köpa en M.2 SSD till Asus Maximus VIII Ranger moderkort, men frågan är vilken M.2 SSD jag ska köpa, eller är det samma hastighet på M.2 porten som en vanlig SSD med sata6?

Jag funderar på ett sådant här. SSD 480GB Kingston M.2 HyperX Predator PCIe Skulle detta fungera?

Länka gärna vilka M.2 SSD eller om jag ska köra med en Sata 6 SSD och en motivering till varför.

tack på förhand.

/Patrik

Uppdaterat med länk till M.2 SSD
Permalänk
Medlem
Skrivet av CrüeHead:

Hej på er!

Funderar på att köpa en M.2 SSD till Asus Maximus VIII Ranger moderkort, men frågan är vilken M.2 SSD jag ska köpa, eller är det samma hastighet på M.2 porten som en vanlig SSD med sata6?

Länka gärna vilka M.2 SSD eller om jag ska köra med en Sata 6 SSD och en motivering till varför.

tack på förhand.

/Patrik

Vill du ha hastighet så köp en M.2 PCIe valfritt märke.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Skrivet av CrüeHead:

Hej på er!

Funderar på att köpa en M.2 SSD till Asus Maximus VIII Ranger moderkort, men frågan är vilken M.2 SSD jag ska köpa, eller är det samma hastighet på M.2 porten som en vanlig SSD med sata6?

Jag funderar på ett sådant här. SSD 480GB Kingston M.2 HyperX Predator PCIe Skulle detta fungera?

Länka gärna vilka M.2 SSD eller om jag ska köra med en Sata 6 SSD och en motivering till varför.

tack på förhand.

/Patrik

Hej

Jag har samma moderkort som du och jag kör med en SSD 400GB Intel 750 PCIe ...Grymt nöjd
http://www.nordichardware.se/SSD-Recensioner/intel-ssd-750-in...

/Andreas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas G74:

Hej

Jag har samma moderkort som du och jag kör med en SSD 400GB Intel 750 PCIe ...Grymt nöjd
http://www.nordichardware.se/SSD-Recensioner/intel-ssd-750-in...

/Andreas

Finns den som M.2?

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk

Jag har köpt ett Kingston M.2 Hoppas jag får det till helgen så kan jag sätta ihop hela min nya Skylake dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrüeHead:

Jag har köpt ett Kingston M.2 Hoppas jag får det till helgen så kan jag sätta ihop hela min nya Skylake dator

Denna kan jag rekommendera. Har den monterad i mitt skylake bygge med Maximus HERO VIII. Fungerar jättebra.
Jag har dock 240gb varianten.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)