App för samlad läsning av dagstidningar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012

App för samlad läsning av dagstidningar

Har en drös tidningar jag läser mer eller mindre varje dag men att ständigt gå in på varje tidnings hemsida och navigera runt börjar bli något tidsslöseri och allmänt bökigt speciellt på mobilen (dagens icke problem jag vet) så letar nu efter någon app till IOS där man kan samla de dagstidningar man vill läsa. Eller om man nu kan få fulla artiklar på ett rss feed.. Främst svenska och engelska artiklar jag läser. Tips på appar eller lösningar som ni kan rekommendera?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av Persienner:

Har en drös tidningar jag läser mer eller mindre varje dag men att ständigt gå in på varje tidnings hemsida och navigera runt börjar bli något tidsslöseri och allmänt bökigt speciellt på mobilen (dagens icke problem jag vet) så letar nu efter någon app till IOS där man kan samla de dagstidningar man vill läsa. Eller om man nu kan få fulla artiklar på ett rss feed.. Främst svenska och engelska artiklar jag läser. Tips på appar eller lösningar som ni kan rekommendera?

Inte säkert om den finns till iOS men till Android finns en app som heter "Svenska tidningar" som verkar vara precis det du söker så du kan ju kolla.

http://ozzed.net
Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök :)
Jag finns också på Spotify, Jamendo,och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Mar 2009

Appen omni tror jag samlar artiklar och om man vill läsa vidare länkas man vidare till de olika nyhetssajterna.

Dator: Intel i5 4670k @ 4,4 Ghz | Asus Z87 pro | 16 GB ram | MSI 390 | Corsair HX 850w | Samsung 840 Pro 512GB
Android? Prova mitt spel!
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.johannes.be...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Nov 2001

Jag använder tjänsten theoldreader för att samla ihop alla rss-flöden och sen appen feeddler, som kopplas till theoldreader, för att läsa nyheterna. Det tycker jag fungerar ganska bra.

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.