Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ljungby
Registrerad
Nov 2013

6700k

Vad i intel's nya teknik kan göra att de nya skylake kostar så mycket? Samma arkiktur fast refresh på förbättringar allt ifrån den fjärde generationens 4460 som jag förstått de till och med. Varför i de hela ska 6700k och 6600k kosta så mycket?

Eller är det för att AMD inte är värt o konkuera mot o de kan göra vad de vill?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2014

Mest troligt för att det är helt nya grejer och det tar ett tag för priset att anpassa sig till marknaden. Dessutom är dollarkursen hög mot kronan just nu vilket drar upp det svenska priset ytterligare.

Dator: Fractal Design Define R5 Vit | EVGA G2 Supernova 650W | ASUS Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700k @4500Mhz | Be Quiet Pure Rock | Corsair Vengeance LPX 2x8gb @3200Mhz | 2 x Samsung 850 Evo 500gb | MSI GTX 1070 Gaming X
Laptop: MSI GT70 | Intel Core i7 3610qm | Geforce Gtx670m 3gb | 8gb ddr3 | Samsung 850 Evo 250gb + 750gb HDD.
Wii U

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Fjugesta
Registrerad
Aug 2005

Och största anledningen är........
Intel sitter helt ensamma på prestanda tronen inom cpu världen och kan ta ut i stort sett vad dom vill (faktiskt förvånad att deras cpuér legat så lågt i pris dom senaste åren).

Den ABSOLUT viktigaste delen i en dator är NÄTDELEN varför spara 200-300:- och ta en chans på att dina nya dator delar för x antal tusen ska hålla?????????
Den hemliga polisens anfader, Armand Jean du Plessis de Richelieu a.k.a. Cardinal-Duc de Richelieu, sa en gång så här om sitt arbete... "Ge mig sex rader skrivna av den hederligaste man som finns och jag ska hitta en förevändning i dem att hänga honom."