Permalänk
Medlem

Köpes laptop gpu

Tjena!
Jag har fått tag i en Clevo laptop som jag skulle behöva ha ett grafikkort till då mitt nuvarande är trasigt.
Det jag letar efter är minst ett gtx580m eller amd6970m så om nån har ett sådant liggandes nånstans varför inte sälja det till mig istället! Även 560m går bra.

Hör av er med vad ni har och vad ni tycker är ett bra pris för grejerna.

Mvh Robin

Läs hela annonsen här

Visa signatur

PC : SSUPD Meshiliocious Mesh Edition - 13600k - 32Gb 6200mhz DDR5 - 2x 2tb kingston m.2 - Asus ProArt RTX 4080 Super 16Gb - Asus ROG Strix LC II 280mm

Permalänk

Sitter på ett n13e-gs1-lp-a1 dvs. geforce 670m. Jag plockade det från en MSI någonting dator. Innan jag lyfte ur det gick det några vändor i 3d mark så kortet borde absolut fungera. Vi kan säga att det har någonform av dead on arrival garanti.

Jag vet inte vad det kan vara värt men det är väl ganska mycket tryck för att vara bärbart.
Goda referenser finns bl.a. på Tradera mm.

/Mats, Eskilstuna

Permalänk
Medlem

@Puoti Pelkonen:

Hej!

Det låter intressant!
jag vet inte riktigt heller vad det är värt eftersom att det är typ omöjligt att få tag i kort i sverige :S
Men jag kan väl börja med att säga att jag är beredd att ge 600kr för det om du tycker det låter bra.

Mvh Robin

Visa signatur

PC : SSUPD Meshiliocious Mesh Edition - 13600k - 32Gb 6200mhz DDR5 - 2x 2tb kingston m.2 - Asus ProArt RTX 4080 Super 16Gb - Asus ROG Strix LC II 280mm

Permalänk

@Pronix:

600 funkar. Vi kan säga att det kan vara inkl. frakt. Sen tycker jag att vi skickar gpun och att du testar den och ser att du är nöjd innan vi ordnar med betalningen.

Vad tror vi om sockeln t.ex.? Eller kylningen på hela kortet? Jag kan ta lite bilder och maila dig. Pma din adress.

/Mats

Permalänk
Medlem

@Puoti Pelkonen:

vad jag ser på bilder på google så borde socketen fungera iaf. det satt ett 7970m i innan och det är väl lite nyare än 670m om jag inte har fel

Visa signatur

PC : SSUPD Meshiliocious Mesh Edition - 13600k - 32Gb 6200mhz DDR5 - 2x 2tb kingston m.2 - Asus ProArt RTX 4080 Super 16Gb - Asus ROG Strix LC II 280mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puoti Pelkonen:

@Pronix:

600 funkar. Vi kan säga att det kan vara inkl. frakt. Sen tycker jag att vi skickar gpun och att du testar den och ser att du är nöjd innan vi ordnar med betalningen.

Vad tror vi om sockeln t.ex.? Eller kylningen på hela kortet? Jag kan ta lite bilder och maila dig. Pma din adress.

/Mats

Skrivet av Pronix:

@Puoti Pelkonen:

vad jag ser på bilder på google så borde socketen fungera iaf. det satt ett 7970m i innan och det är väl lite nyare än 670m om jag inte har fel

Hur gick det? finns 670m kvar? vad jag förstår så kan du inte läggga ett nvidia på en radeon anpassad laptop även om sockets passar .

Visa signatur

amd 64 3000+@2.2ghz,abit kv8pro, Geil Dolden Dragon 512ddr 2-3-3-5/1,seageat barracuda 120gb,Seageate(modell?) 10gb,Radeon9800se@xt,Ocs Modstream 450w

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcelo:

Hur gick det? finns 670m kvar? vad jag förstår så kan du inte läggga ett nvidia på en radeon anpassad laptop även om sockets passar .

Tjena, har inte fått kortet än, får det antagligen imorn eller övermorgon. Jag provade att sätta i ett 570m i datorn innan som jag lånat av tjejen och det funkade
Så det återstår att se!

Visa signatur

PC : SSUPD Meshiliocious Mesh Edition - 13600k - 32Gb 6200mhz DDR5 - 2x 2tb kingston m.2 - Asus ProArt RTX 4080 Super 16Gb - Asus ROG Strix LC II 280mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcelo:

Hur gick det? finns 670m kvar? vad jag förstår så kan du inte läggga ett nvidia på en radeon anpassad laptop även om sockets passar .

Efter lite pillande i Inf filer så fick jag igång grafikkortet

Visa signatur

PC : SSUPD Meshiliocious Mesh Edition - 13600k - 32Gb 6200mhz DDR5 - 2x 2tb kingston m.2 - Asus ProArt RTX 4080 Super 16Gb - Asus ROG Strix LC II 280mm