Tänkte hyra en Teamspeak 3 server, vart är det bäst/billigast?

Permalänk
Medlem

Tänkte hyra en Teamspeak 3 server, vart är det bäst/billigast?

Hej, jag och en vän tänkte fixa en Teamspeak 3 server för WoW, tänkte mig något runt 30-50 spots.

Jag har läst den här tråden och det den hemsida jag har fokus på är Multiplay eftersom det verkar som en billig server.

Det jag undrar är om man kan göra alla normala ändringar som att skapa nya channels med/utan lösenord, ändra lösenordet till servern, allt sådant ganska lätt på Multiplay?

Om ni har andra bra förslag på ställen där man kan hyra en teamspeak 3 server skulle jag tacksamt ta emot förslagen!

Tack för hjälpen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johanc4:

Hej, jag och en vän tänkte fixa en Teamspeak 3 server för WoW, tänkte mig något runt 30-50 spots.

Jag har läst den här tråden och det den hemsida jag har fokus på är Multiplay eftersom det verkar som en billig server.

Det jag undrar är om man kan göra alla normala ändringar som att skapa nya channels med/utan lösenord, ändra lösenordet till servern, allt sådant ganska lätt på Multiplay?

Om ni har andra bra förslag på ställen där man kan hyra en teamspeak 3 server skulle jag tacksamt ta emot förslagen!

Tack för hjälpen

Har du kikat på Mumble? Jag hade rekommenderat en Mumble-server istället för TS alla dagar i veckan! Angående var den ska vara så kan du med enkelhet förmodligen snurra upp en DigitalOcean-droplet och installera Murmur där

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

@Johanc4:
Själv äger jag en TS server på multiplay.
Köpte den på nytt då det var billigare än att förlänga.

Ca350kr för 20platser i 1år.

50% rabatt vid ny köp av server:
http://www.multiplaygameservers.com/offers/summer-voicecomms/

Permalänk
Medlem

är ni inte för många får ni gärna låna min
den har blivit lite död sista tiden
32 platser

Visa signatur

nörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

Har du kikat på Mumble? Jag hade rekommenderat en Mumble-server istället för TS alla dagar i veckan! Angående var den ska vara så kan du med enkelhet förmodligen snurra upp en DigitalOcean-droplet och installera Murmur där

Har tänkt mig mest med att använda servern för WoW PvE och sen lite PvP. Det är inte så många som gillar mumble på grund av hur det ser ut och hur hela programmet fungerar, jag tycker själv att det är lite struligt, så det är teamspeak som jag är ute efter.

Skrivet av LovePig:

är ni inte för många får ni gärna låna min
den har blivit lite död sista tiden
32 platser

Tänkte använda den för WoW och jag vet inte hur många vi blir, nog aldrig över 25 men man vet aldrig. Är mest ute efter en egen server så att jag kan vara admin och flytta folk till och från channels. Men tack för erbjudandet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johanc4:

Har tänkt mig mest med att använda servern för WoW PvE och sen lite PvP. Det är inte så många som gillar mumble på grund av hur det ser ut och hur hela programmet fungerar, jag tycker själv att det är lite struligt, så det är teamspeak som jag är ute efter.

Tänkte använda den för WoW och jag vet inte hur många vi blir, nog aldrig över 25 men man vet aldrig. Är mest ute efter en egen server så att jag kan vara admin och flytta folk till och från channels. Men tack för erbjudandet!

går att lösa om ni är trevliga

Visa signatur

nörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

Har du kikat på Mumble? Jag hade rekommenderat en Mumble-server istället för TS alla dagar i veckan! Angående var den ska vara så kan du med enkelhet förmodligen snurra upp en DigitalOcean-droplet och installera Murmur där

Är ju inga svårigheter att slänga upp en TS-server på sin droplet heller, om man nu prompt måste ha TS. Jag kör båda på min 512MB-droplet, har dock ingen aning om 512MB skulle räcka för att klara av 30 pers dock... Men jag håller med, en VPS är roligast eftersom man får lära sig lite linux i samma veva

OnT: Vill minnas att mina kompisar skaffade sin svenskhostad TS-server från http://www.gamelaunch.se/ och har sedan dess varit nöjda.

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

Har du kikat på Mumble? Jag hade rekommenderat en Mumble-server istället för TS alla dagar i veckan! Angående var den ska vara så kan du med enkelhet förmodligen snurra upp en DigitalOcean-droplet och installera Murmur där

Motivera gärna. Varför skulle Mumble vara bättre?

Permalänk

Testat Discord ?

https://discordapp.com/

Visa signatur

10900k 5.4 GHZ | 64GB | RTX 3080 Strix | Asus Maximus Xll Apex |
8700k 5.0 GHZ | 16GB | RTX 3060 TI | Asus strix Z370-f |

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera Discord annars. Gratis, du behöver inte sätta upp någon server, går att köra i webbläsaren och det går att skapa länkar för att bjuda in folk.

https://discordapp.com/

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk
Medlem

Skulle skippa multiplay, aldrig varit inne på en sån server som inte har massiva problem med packetloss och disconnects.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallabaz:

Motivera gärna. Varför skulle Mumble vara bättre?

Open-source. Kräver mindre resurser. Inga licensbegränsningar.

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallabaz:

Motivera gärna. Varför skulle Mumble vara bättre?

Mumble är fritt och öppet. För mig är det argument nog. Hur ska jag som slutanvändare veta vad som försigår bakom användargränssnittet om jag inte kan kika på koden bakom det? Vidare tycker jag att Mumble fungerar bättre än TS, men det är väl ganska hugget som stucket; när det kommer till kritan väljer jag ett fritt program framför ett proprietärt alla dagar i veckan.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av Afrasbaba:

Open-source. Kräver mindre resurser. Inga licensbegränsningar.

Åh det visste jag inte. Då är det ju Mumble alla dagar i veckan.

Skrivet av GLaDER:

Mumble är fritt och öppet. För mig är det argument nog. Hur ska jag som slutanvändare veta vad som försigår bakom användargränssnittet om jag inte kan kika på koden bakom det? Vidare tycker jag att Mumble fungerar bättre än TS, men det är väl ganska hugget som stucket; när det kommer till kritan väljer jag ett fritt program framför ett proprietärt alla dagar i veckan.

Jag är med dig på varenda punkt.

Permalänk
Medlem

Har de fått ner latensen på Teamspek & co än?
Vill minnas att när man började använda sig utav Mumble för en massa år sen så var konkurrenterna skapligt akterseglade.
Men folk kanske tycker om fördröjningar när de pratar med varandra, vad vet jag.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallabaz:

Åh det visste jag inte. Då är det ju Mumble alla dagar i veckan.
Jag är med dig på varenda punkt.

/me approves of this guy.

Här, ha en kaka!

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Köp en VPS! med typ centOS på för 100kr så har du 32platser, Det billigaste jag har hittat.
lite pill då du måste installera egen server på linux men behöver du hjälp är det bara att höjta till!

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |