Viaplay till Chromecast bufflar ENDAST vid PL-sändningar

Permalänk

Viaplay till Chromecast bufflar ENDAST vid PL-sändningar

Hej

Har ett märkligt problem som jag inte lyckats felsöka än så behöver tips från er.
Viaplay fungerar utan problem på plattan, iPhone, Smart Tv men buffrar hela tiden när jag kastar till Chromecast.

OK, dålig mottagning på Chromecasten tänker man då men det konstiga är att det endast buffrar när jag försöker se på Premier League.
Igår kväll tex körde jag golfen utan problem via Chromecast men så fort jag byter till PL så pausas sändningen till och från och ibland kommer det inte igång alls.

Jag har testat att ladda ner Viaplay igen, starta om Chromecast, kör med dongel för att få bättre Wifi osv men inget hjälper.
Chromecasten är ca 3-4 m från routern med fri sikt.

Har sökt men inte hittat andra som har samma problem.
Vad tror ni, är det fel på min utrustning eller är det Viaplays servrar som inte räcker till?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

För mig har det inte spelat någon roll ibland om jag tittar via chromecast eller på datorn.
PL-sändningarna eller vissa andra fotbollsmatcher kan vara hopplösa emellanåt. Alla andra sändningar som du säger fungerar klockrent.

Permalänk

Typiskt...

Jag har felanmält till Viaplay men förväntar mig inget snabbt svar direkt.
Fler som har samma problem eller tips på vad man kan göra?

Permalänk

Har också samma problem.
Det händer hela tiden när jag kollar fotboll,allsvenskan eller premier league.

Visa signatur

CPU: I5 12600K. GPU:MSI RTX 3080 Ventus OC.

Permalänk
Inaktiv

Deras servar som inte klarar belastningen vet inte hur många gånger jag felanmält detta ,slutade med att jag la av med viaplay.

Permalänk
Medlem

@mycketbra: inte bara du som har problem, samma här o samma som klagar på viaplays facebooksida. De bara yrar om att starta om osvosv.

Uppenbart att felet är på deras sida men de vägrar inse. SJukt irriterande

Permalänk
Medlem

Konstigt nog funkade det bra idag under sändningarna.
Får hoppas att det fortsätter att fungera.

Permalänk

Garanterat pga av att det inte var några storlag som spelade igår.
City-Chelsea idag kommer nog inte vara så kul att se på gissar jag...

Vi får fortsätta klaga helt enkelt samt säga upp skiten, enda sättet att få till förändringar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mycketbra:

Garanterat pga av att det inte var några storlag som spelade igår.
City-Chelsea idag kommer nog inte vara så kul att se på gissar jag...

Vi får fortsätta klaga helt enkelt samt säga upp skiten, enda sättet att få till förändringar.

Varför inte reklamera? Om ditt huvudsyfte är att se fotboll så har du ju betalt för en tjänst som inte fungerar. Då är det väl rimligt att man ska få pengarna tillbaka.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk

Viaplay är helt värdelöst för fotboll, alla jag känner har problem med buffring/lagg när det är stormatcher.